امیدعلی پارسا روز پنجشنبه در چهلمین نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: این بخشنامه از جمله اقداماتی است که برای حمایت از فعالان بخش خصوصی صادر شده، از این رو دستگاه های دولتی که مطالباتی به بخش خصوصی داشته باشند و مودیان مالیاتی آنها را به عنوان بدهکار معرفی کنند، امور مالیاتی اقدام به تهاتر بدهی می کند.

وی با بیان اینکه به زودی این بخشنامه به استان ها ابلاغ می شود، گفت: بر این اساس بخش قابل توجهی از مشکلات بدهکاران به نظام مالیاتی کشور برطرف می شود.

بخشودگی جرایم مالیاتی تا ۳۰ مهر

پارسا در ادامه به بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی اشاره کرد و گفت: افرادی که تا تاریخ ۳۰ مهر امسال نسبت به پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود اقدام کنند به عنوان مودیان خوش حساب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: پس از این تاریخ میزان بخشودگی در بخش تولید به صورت پلکانی کاهش می یابد و ماهانه ۲ درصد از ۱۰۰ درصد میزان بخشودگی کسر می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی در زمینه تاخیر در پرداخت اصل بدهی ویژه بخش های غیر تولیدی، گفت: این روند برای بخش های غیر تولیدی ماهیانه چهار درصد از ۱۰۰ درصد خواهد بود و به همین ترتیب اختیارات استانی برای اعمال بخشودگی در بهش تولید و غیر تولیدی به ۷۰ و ۵۰ درصد می رسد.

وی این اقدام را در راستای حمایت از واحدهای اقتصادی که زیر فشار هستند بیان کرد و افزود: سلیقه تعیین این بخشودگی ها از سوی ادارات امور مالیاتی در استان ها برداشته شده تا بخش مهمی از مشکلات مالیاتی بخش خصوصی برطرف شود.

خوزستان زمینه فرار مالیاتی را دارد

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های سازمان امور مالیاتی برای مقابله و فرار اشخاص از پرداخت مالیات، گفت: همانطور که زیرساخت های مورد نیاز برای رصد و بررسی مسایل مربوط به مالیات در کشور کاملا فراهم نیست، در اقتصاد استان خوزستان نیز به دلیل ویژگی خاصی که در اقتصاد آن وجود دارد، زمینه فرار از پرداخت مالیات فراهم است.

وی ادامه داد: با این وجود برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته که با جدیت در دستور کار این سازمان قرار دارد.

پارسا، فرار مالیاتی را به نوعی دست بردن در جیب ملت و بیت المال دانست و گفت: برخوردهای شدید قضایی در انتظار افرادی است که مرتکب چنین جرمی شوند و موضوع مقابله با آن یکی از اولویت های کاری سازمان امور مالیاتی است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این منشاء بسیاری از تخلفات مالیاتی را شیوه های سنتی دانسته و بر حرکت از فرآیندهای سنتی به فرآیندهای مدرن در این حوزه برای پیشگیری از تخلفات خبر داده بود.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.