مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: کسب و کارهای خانگی راهکار مهم برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در جامعه هستند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: کسب و کار خانگی عامل ارتقاء معشت زندگی و اقتصاد خانواده ها است.

 وی ادامه داد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار  سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و... اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان خاطرنشان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی باید  از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

سواعدی عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی جهت تبدیل کارجویان به تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

وی افزود: کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب جهت توسعه اشتغال افرادی که دارای مهارت کافی در انجام برخی از امور هستند، می باشد و تأثیر بسزایی در تولید ملی و ارتقاء سطح اقتصادی خانواده ها  با کمترین هزینه را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: ترویج و توسعه مشاغل کسب و کار خانگی یکی از اولویت ها و برنامه های مهم در راستای اشتغالزایی محسوب می شود که جز با تعامل و اهتمام کلیه دستگاه های مربوطه امکان پذیر نمی شود.

سواعدی اظهار کرد: برای توسعه مشاغل خانگی  متقاضیان می توانند جهت فراگیری مهارت در رشته های مورد نظر در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و...به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.