به گزارش ایرنا سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده خوزستان و بررسی روند ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده مددجویان زیرپوشش در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  براساس آخرین ارزیابی‌ها، حدود ۲ هزار خانوار خوزستانی زیرپوشش کمیته امداد بر اثر سیل اخیر خسارت دیده‌اند.

وی افزود: ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیده مددجویان از روزهای نخست پس از وقوع سیل آغاز شده و با سرعت پیش می رود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسکن بیش از یکهزار و ۲۰۰ خانواده مددجو نیاز به تعمیر دارد که تا پایان شهریورماه تمامی این منازل تکمیل و تحویل داده می شوند.

وی بیان کرد: ۷۰۰ خانواده نیز نیاز به احداث کامل منزل مسکونی دارند که با آغاز فعالیت‌ گروه‌های جهادی و همکاری بنیاد مسکن سپاه تا پایان امسال این  خانوارها صاحب مسکن جدید می‌شوند.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده توسط کمیته امداد در زمینه جبران خسارت‌های سیل برای مددجویان در سراسر کشور، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسیده و باوجود مشکلات و موانعی که به دلیل افزایش قیمت‌ها بر سر راه وجود دارد، روند احداث و تعمیر منازل با قوت در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد گفت: در استان خوزستان با توجه به سیل ویرانگر، همه اقشار و صنوف به ویژه گروه‌های جهادی پای کار آمدند و در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه مردم در کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی نقش محوری دارند، اظهار داشت : مردم در تمامی عرصه‌ها بزرگ‌ترین حامی نظام و دولت بوده‌اند و هر زمانی بلایای طبیعی در نقطه ای از کشور رخ داده، با تمام توان و نهایت همدلی در صحنه حاضر و به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.

۹۵۹۴/۳٠۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.