رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آمادگی برای کشت پاییزه در استان گفت: حدود 860 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌ها به زیر کشت پاییزه می‌روند.

کیخسرو چنگلوایی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به آمادگی برای کشت پاییزه در استان اظهار کرد: امسال پیش بینی شده است تا کشت پاییزه در سطح حدود 860 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌ها انجام بگیرد. در این زمینه مهمترین محصول کشت شده چه از نظر استراتژیک و چه سطح زیر کشت نیز کشت گندم خواهد بود.

وی افزود: از دیگر محصولات مهم که در پاییز در استان خوزستان کشت می‌شوند می‌توان به چغندرقند، کلزا، سبزی و صیفی و جو و دیگر محصولات اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در بحث تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت و در این زمینه برای کشت آمادگی کامل داریم و امیدواریم شاهد عملکرد مناسبی در این زمینه نیز باشیم.

چنگلوایی ادامه داد: در زمینه منابع آبی باید گفت که امسال خوشبختانه ذخیره آب پشت سدها بسیار مناسب و همچنین ترسالی نیز پیش بینی شده است؛ بنابراین مساله‌ای در بحث تامین آب موردنیاز پاییزه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خصوص پیش بینی میزان برداشت محصول از کشت پاییزه استان نمی‌توان اظهار نظر کرد زیرا این مساله به شرایط مختلف آب و هوایی، تامین آب و... ارتباط دارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.