به گزارش ایرنا محمود دشت بزرگ روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی گام نخست پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سرچشمه از توابع شهرستان رامهرمز بیان کرد: در مطالعات جامعی که در شرکت برق منطقه ای خوزستان  صورت گرفته از امسال تا سال ۱۴۰۵ پروژه های متعددی برای رامهرمز تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ پروژه در نظر گرفته یا در حال مطالعه هستند و یا مقدمات اجرایی آنها آغاز شده، افزود: یکی از مهمترین این پروژه ها پست ۴۰۰ کیلوولت در منطقه مشراگه است که مقدمات تامین زمین آن در حال پیگیری است.

وی گفت: احداث چهار پست ۱۳۲ و نیز پست برقی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد از برنامه های طرح جامع شرکت برق منطقه ای خوزستان در راستای پایداری شبکه برق در این استان است.

دشت بزرگ با بیان اینکه شهرستان رامهرمز از نظر حوزه الکترونیکی چهار شهر را مدیریت می کند، ادامه داد: به همین دلیل ساخت یک مرکز دیسپاچینگ در این شهرستان ضروری است که برنامه ریزی آن انجام شده است.

بارگیری ۸۲ درصدی شبکه برق رامهرمز از سه ایستگاه

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در خصوص وضعیت مصرف برق در رامهرمز ، بیان کرد: ظرفیتی که در این شهرستان به عنوان ایستگاه فوق توزیع در بحث تامین برق وجود دارد شامل سه ایستگاه است.

وی ادامه داد: مجموع ظرفیت این سه ایستگاه ۱۹۰ مگاولت آمپر است و این درحالی است که میزان باری که در شهرستان مصرف می شود بین ۱۵۸ تا ۱۶۴ مگاولت آمپر گزارش می شود که این میزان مصرف برابر با حدود ۸۲ درصد بارگیری ایستگاه ها است.

دشت بزرگ یادآور شد: این امر باعث شد تا آغاز عملیات اجرایی پست برق ۳۳/۱۳۲  کیلوولت سرچشمه در اولویت پروژه های این شرکت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در گام نخست این پروژه، پست ۳۰ مگاولت آمپر آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، افزود: با اجرایی شدن آن بارگیری از روی ایستگاه های فوق توزیع به ۷۰ درصد می رسد و وضعیت شبکه حالت عادی پیدا می کند.

وی ادامه داد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پست ۱۶۰ میلیارد ریال است که منابع و تجهیزات مورد نیاز آن تامین و تهیه شده است.

به گفته وی، برق این پست از طریق خطی که بین ایستگاه های رامهرمز و مارون است تامین می شود و روند اجرای این پروژه به صورت یک طرح دایم محسوب می شود تا به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر برسد.

بر اساس این گزارش، یکی از پروژه های مهم صنعت برق در شهرستان رامهرمز نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان است که شامل یک واحد گاز به ظرفیت ۴۱۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۰۵ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا اواخر سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری متصل شود.

عملیات اجرایی این پروژه اسفند پارسال آغاز شد.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.