مرتضی یاقوت پور روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر این جشنواره تئاتردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۵ اثر  ۹ تا ۱۲ نمایش به مرحله پایانی راه خواهند یافت.

وی با بیان این که این جشنواره تئاتر از دوم تا پنجم شهریور در شهرستان شوش برگزار می شود بیان کرد: در این رویداد فرهنگی گروه های منتخب تئاتر کل استان حضور دارند که  برگزیدگان  آن به جشنواره منطقه ای و و در مرحله بعد به  جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه می‌یابند  لذا از این نظر این جشنواره مهمترین رویداد هنری تئاتر استان تلقی می شود.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر خوزستان  با بیان این که براساس روال سابق هیات رییسه انجمن نمایش هر ساله این جشنواره در مرکز استان برگزار می شد توضیح داد: سال گذشته جشنواره در ماهشهر و امسال  به میزبانی شوش خواهد بود.

 وی ادامه داد: هدف از تمرکز زدایی این جشنواره تسری دادن فرهنگ متعالی هنر نمایش در شهرستان های مختلف استان است.

یاقوت پور با اشاره به جشنواره سال گذشته در ماهشهر گفت: دوره قبلی این جشنواره با استقبال خوبی رو به رو شد و بازخوردهای خوبی از آن گرفتیم و امسال برای اولین بار بخش جنبی تئاتر خیابانی را به جشنواره اضافه کرده ایم  تا عموم مردم در سطح شهر نیز بتوانند از نمایش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای انتخاب داوران بخش نهایی جشنواره همچنان در حال رایزنی هستیم و تلاش می‌کنیم از چهره های هنری و مطرح سطح کشور  برای داوری استفاده کنیم.

 به گزارش ایرنا ۶۶ گروه نمایشی در استان خوزستان به ثبت رسیده که در این گروه ها بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر فعالیت می‌کنند، همچنین بیش از یک هزار و ۲۵۰ نفر نیز در گروه‌های آزاد در ۲۸ دفتر انجمن هنرهای نمایشی فعال خوزستان، تولید و اجرای نمایش‌ها را بر عهده دارند.

 ۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.