جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: عمده نارضایتی مردم در بحث پیشرفت ساخت و ساز مسکن های آسیب دیده از سیلاب و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزی است.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، کیامرث حاجی زاده در هشتمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز 15 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تاکید بر این است تا بازسازی مناطق سیل زده و همچنین پرداخت خسارت های بخش کشاورزی با سرعت بیشتری پیش رود.

وی افزود: مساله اول استان مساله بازسازی مناطق سیل زده است و اکنون مناطق زلزله زده نیز به مناطق سیل زده افزوده شده است و در ادامه باید به بررسی این مناطق نیز پرداخته شود.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: به محض اینکه اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده ابلاغ شود، موضوع بازسازی این مناطق نیز در قرارگاه مطرح و پیگیری خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه باید شخص مدیران دستگاه‌ها در جلسات حضور پیدا کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند و در این زمینه باید از دلایل عدم حضور مدیران مطلع شویم زیرا در غیر این صورت غیبت‌ها پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: مدیران باید با رویکرد مدیریت جهادی عمل کنند و نباید به شکلی عمل کنند که مجبور شویم عذر برخی از آن‌ها را بخواهیم.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با بیان اینکه مهمترین جلسه استان جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده است، گفت: عدم ارائه گزارش به قرارگاه یکی از مشکلاتی است که باعث شده تا ما نیز نتوانیم گزارشات را به قرارگاه کشوری اعلام کنیم. از کمیته‌های هشتگانه درخواست داریم تا گزارشات را به موقع به دست قرارگاه برسانند.

حاجی زاده با بیان اینکه بحث پرداخت‌ها باید حل شود، گفت:مشکلاتی در سامانه سجاد وجود داشت و با پیگیری هایی که انجام گرفت، این مشکل رفع نقص شد و در این زمینه باید روند پرداخت خسارت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده نارضایتی مردم در بحث پیشرفت ساخت و ساز مسکن‌های آسیب دیده از سیلاب و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزی است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: باید خسارت‌های کشاورزی در اثر سیلاب به کشاورزان پرداخت شود تا شاهد مشکلات در این زمینه نباشیم.

حاجی زاده گفت: در بخش خسارت‌های کشاورزی تا کنون به 571 نفر مبلغ 65 میلیارد ریال خسارت بلاعوض پرداخت شده است. همچنین در زمینه تسهیلات نیز تا کنون به 322 نفر مبلغ 85 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش ارزیابی مسکونی، تعداد واحدهای احداثی 3352 واحد و 14 هزار و 518 واحد نیز تعمیری بوده است. در این زمینه تا کنون به 103 واحد احداثی و 10 هزار و 65 واحد تعمیری نیز تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.