به گزارش ایرنا سردار حیدرعباس زاده روز سه شنبه در نشست با رسانه های خوزستان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: از ماههای گذشته برخورد جدی با بدحجابی و هنجار شکنان آغاز شده که درمرحله اول برای هنجارشکنان پیام ارسال می شود و آن ها باید ظرف ۷۲ ساعت به مراکز نیروی انتظامی برای دادن تعهد مراجعه کنند و در صورت عدم توجه به این پیام ها پس از ۲۱ روز اقدامات برای توقیف خودرو انجام می شود .

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در مراحل بعدی در صورت عدم توجه این افراد به هشدارهای پلیس ، با افراد به صورت خیلی جدی تر برخورد شده و برای آن ها پرونده قضایی تشکیل می شود.
  وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مجموعه انتظامی استان به ویژه در حوزه اجتماعی برای برقراری نظم و امنیت عمومی بسیج شده و به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند خاطرنشان کرد: آمار کاهش جرایم خشن در استان کاهش یافته  به گونه ای که در سال ۱۳۹۶ میزان جرایم خشن ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشت و در سال ۱۳۹۷ نیز در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفت که شاخص این جرایم  ۲۰ درصد دیگر کاهش پیدا کرد.

سردارعباس زاده بیان کرد:  آمار موجود امسال تا مردادماه سال ۹۸  در حوزه جرایم خشن ۱۳ درصد کاهش داشته ایم و بی شک این روند کاهشی تا پایان سال بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته  ۱۴ دستگاه در زمینه کاهش جرایم ، مسئولیت هایی را بر عهده گرفته و پس از تعیین وظایف ، بسیج شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ درصد شاهد کاهش تیراندازی ها در سطح استان بودیم که جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز یکی از اولویت‌های کاری ما  از ابتدای فعالیت بوده است .

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امسال در این زمینه تلاش ویژه‌ای صورت گرفته و در سه سال گذشته ۷۷ طرح جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در سطح استان اجرا شده است که تاکنون در کشور بی سابقه بوده  است.

وی با اشاره به تاثیر جمع آوری سلاحهای غیر مجاز در افزایش سطح امنیت  در جامعه افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری در سطح استان جمع آوری شده و می توان گفت ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته دراین شاخص ، افزایش کشف داشته ایم .

سردار عباس زاده یادآور شد: همچنین در بحث ترافیک از ابتدای سال تاکنون در حوزه درون شهری ۱۹ درصد کاهش تصادفات و فوتی را داشتیم و در حوزه برون‌شهری نیز شاهد ۱۳ درصد کاهش بودیم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: همراهی مردم با نیروی انتظامی بی‌شک در کاهش جرایم و افزایش کشفیات در استان تاثیر بسزایی داشته  و تعامل بیشتر مردم می‌تواند  در رسیدن به جامعه ای سالم همراه با آرامش کمک کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند به حوزه امنیت عمومی در جامعه کمک کند ، بحث تعامل محیطی است؛ رسانه ها نارسایی ها را به نیروی انتظامی گزارش دهند اما انتشار این موارد  در رسانه ها گاه باعث ایجاد تنش در جامعه می‌شود.

سردار عباس زاده تصریح کرد: نقش رسانه ها در سیلاب خوزستان و زلزله مسجدسلیمان نیز برجسته بود و آن ها به خوبی توانستند خدمات مسئولان استان به ویژه کمک های مردمی به مناطق زلزله‌زده و سیل زده را منعکس کنند.

سکوت رسانه ها فضا را برای سوءاستفاده دشمن فراهم می کند 

 رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خوزستان نیز طی سخنانی در این برنامه  گفت: روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار این خبرگزاری نامگذاری شده است که در ۱۷ مرداد ماه به افغانستان اعزام و مظلومانه در مزارشریف به شهادت رسید.

محسن بهاروند افزود: همواره باید قداست قلم را حفظ کرده و ضمن ادای رسالت اطلاع رسانی دقیق به مردم، مراقب باشیم با قلم خود به هیچکس اتهام نزنیم؛ زمانی که رویدادی رخ می دهد و سکوت می کنیم به دشمن اجازه سوءاستفاده داده ایم و بعد به دنبال تکذیب و انتقال اطلاعات جدید به جامعه از طریق رسانه برمی آییم که دیگر دیر شده است .

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خوزستان گفت: اکنون ارتباط رسانه با نیروی انتظامی بسیار تنگاتنگ است و فعالیت های آن ها بدون حضور رسانه و انعکاس عمومی نتیجه تلاشهایشان ، ابتر می ماند.

وی تصریح کرد: در نیروی انتظامی استان فعالیت های بسیاری انجام می شود که بدون حضور رسانه امکان اطلاع رسانی از این فعالیتها وجود ندارد.

بهاروند گفت: تعامل نیروی انتظامی با رسانه ها در شرایط خاص می تواند عرصه را بر سودجویان تنگ و از انتشار شایعات جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: تمامی اصحاب رسانه دیگر با شرایط تحریم آشنا هستند و فشار اقتصادی به مردم و ناهنجاری ها مشکلات اقتصادی را دوچندان می کند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خوزستان گفت: اکنون بار روی دوش نیروی انتظامی است بنابراین نباید جو امنیتی و روانی را برهم بزنیم بلکه به برقراری آرامش در جامعه کمک کنیم.

وی افزود: رخ دادن جرایم کوچک در کل کشور امری طبیعی است و نباید به آن دامن زده شود گاه با منعکس نکردن این اخبار به ایجاد جو روانی آرام کمک می کنیم ولی در موارد بزرگتر امکان اغماض وجود ندارد و باید مطالب را شفاف بگوییم تا دشمن با سوء استفاده از خلا رسانه ای ، حوادث و رخدادها را به گونه ای دیگر به مردم منتقل نکند.

۹۵۹۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.