فاضل عبیات روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای پرداخت خسارت زمین های کشاورزی در خوزستان ۲۰ هزار پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۲۳ پرونده ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: همچنین پس از بررسی کارشناسی و انجام فرآیند قانونی در کارگروه های قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان، تعداد پنج هزار و ۱۰۶ پرونده دیگر در دست تایید است.

وی به تعیین ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های زمین‌های کشاورزی سیل ‌زده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد از منابع مالی تعیین شده به خوزستان تخصیص یافته و با پیگیری این قرارگاه، بقیه اعتبارات نیز در آینده اختصاص خواهد یافت.

عبیات یادآور شد: تاکنون کار پرداخت خسارت به ۵۷۱ پرونده مربوط به ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: با روندی که امروز شروع شده پیش بینی می شود در مدت یک هفته خسارت‌ یکهزار و ۳۰۰ پرونده مربوط به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این جواد کاظم نسب الباجی عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستان شد و گفت: مشروط کردن پرداخت خسارت کشاورزان به تطبیق نقشه های مناطق سیل زده با نقشه های پژوهشگاه فضایی، روند جبران خسارت را با تاخیر روبه رو کرده است.

سایت پژوهشگاه فضایی ایران ۲۶ فروردین ماه امسال اعلام کرد: گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

بر اساس برآوردهای انجام شده، سیلاب بر ۲۲۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان تاثیر گذاشت که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به صورت صد درصدی خسارت دیده و زیر آب رفته‌اند و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی محصول شده‌اند.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.