مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز گفت: جوانان باید اهمیت ازدواج را درک کنند و این مساله را به بازی نگیرند و پس از اینکه جایگاه ازدواج را متوجه شدند، اهداف خود را مشخص و برای این اهداف، برنامه‌ریزی کنند. 
شوکت عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار کرد: کسی که قصد ازدواج دارد، باید بداند وارد چه عرصه ای شده و با توجه به اهمیت ازدواج، وارد این موضوع شود.
وی افزود: خداوند می‌فرماید ازدواج برای رسیدن زن و شوهر به آرامش است بنابراین معلوم می‌شود که دختر و پسر قبل از ازدواج، آرامش لازم را ندارند زیرا به صورت فطری و طبیعی، هر انسان به مونس و همدم نیاز دارد.
مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز گفت: جوانان باید اهمیت ازدواج را درک کنند و این مساله را به بازی نگیرند و پس از اینکه جایگاه ازدواج را متوجه شدند، اهداف خود را مشخص و برای این اهداف، برنامه‌ریزی کنند. همچنین هر چه تامل قبل از ازدواج بیشتر باشد، ازدواج پایدارتر خواهد بود.
عظیمی با بیان اینکه اگر ازدواج  بر اساس برنامه‌ریزی باشد، انسان را از لحاظ معنوی و اخلاقی رشد می‌دهد، تصریح کرد: پس از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، باید معیارهای ازدواج مشخص شوند. 
وی افزود: همتایی از نظر عقیده دینی، طرز تفکر از نظر دنیایی، عاقلانه بودن تفکر و نه رویایی بودن آن، صداقت، شرایط فرهنگی خانواده‌ها و شرایط تحصیلی دو جوان برخی از معیارهایی است که باید قبل از ازدواج به آنها توجه شود. همچنین دو فردی که قصد دارند با هم ازدواج کنند، نباید اختلاف سنی زیادی داشته باشند.
مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز بیان کرد: انسان‌ها از نظر روحی متفاوت هستند و باید در انتخاب همسر به این موضوع نیز توجه شود زیرا انسان درون‌گرا با انسان پرجنب و جوش سازش ندارد؛ یکی از عوامل اختلافات فاحش در زندگی مشترک، متفاوت بودن وضعیت روحی است.
وی تصریح کرد: عدم رعایت و عدم توجه به معیارهای ازدواج، یکی از علل اصلی مشکلات پس ازدواج است. 
عظیمی در خصوص علت طلاق در ازدواج‌های با سن پایین، عنوان کرد: متاسفانه اکنون بین دختران و پسران داشتن رابطه قبل از ازدواج رایج شده است در حالی که اگر قرار است ارتباطی ایجاد شود، باید خانواده‌ها در جریان باشند. یکی از عوامل طلاق در سن پایین داشتن رابطه قبل از ازدواج است زیرا این افراد ازدواج را درک نکرده‌اند و ارتباط‌ها بر اثر هیجان بوده نه بر اساس عقل.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.