به گزارش ایرنا سعیدرضا جندقیان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش شاوور شوش افزود: استان خوزستان بویژه شهرستان شوش ظرفیت های فراوانی در زمینه روستاهای هدف گردشگری دارند.

وی با تاکید بر حمایت ویژه دولت از روستاهای هدف گردشگری گفت: برای ایجاد زیرساخت در ۵۰۰ روستای کشور هر کدام یک میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: می توان با کمک های دولتی زمینه ورود بخش خصوصی و مشارکت های مردمی را فراهم کرد تا کمترین وابستگی را به منابع دولتی داشته باشیم.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری ها گفت: بودجه دهیاری‌ها در سال جاری ۷۰ درصد افزایش داشته که نشان از توجه دولت ومجلس به روستاها است.

 وی افزود: ۵۵ هزار میلیارد ریال به ۳۷ هزار و ۴۸ دهیاری در کشور اختصاص داده شده و امید است با جذب این اعتبارات گام های بلندی در راستای توسعه روستاها برداشته شود.

وی گفت: برای حرکت روستاها به سمت توسعه، تنها منابع مالی کفایت نمی‌کند و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید آموزش تغییر رویکرد، ساختار و فرم کارکردهای روستایی را ببینند و از ظرفیت‌های گردشگری آگاه شوند.

جندقیان افزود: اگر دهیارها برای توان بخشی به درآمدهای پایدار و ارتقای اقتصادی توجه داشته باشند این سازمان می تواند کمک های خیلی خوبی از ماده ۵۸ داشته باشد.

فرماندار شوش نیز در این نشست به ظرفیت های این شهرستان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و مذهبی اشاره کرد و گفت: شهرستان شوش دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در حوزه کشاورزی، گردشگری و مذهبی است.

عدنان غزی افزود: برای استفاده از این ظرفیت های خدادادی جهت توسعه و آبادانی روستاها نیازمند حمایت همه جانبه مقامات و نهادهای کشوری هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه یکی از دغدغه های دهیاران نبود ماشین آلات دفع پسماند و زباله از سطح روستاهاست که این موضوع باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شده است.

دراین جلسه مدیرکل امورروستایی استان خوزستان وبخشداران مرکزی،فتح المبین وشاوور وتعدادی دهیار به بیان ظرفیت ها ومسایل ومشکلات منطقه پرداختند.

هم اکنون  ۳۷ هزار دهیاری، یکهزار و ۲۸۴ شهر و ۱۲۰ هزار عضو شورای اسلامی شهرها در کشور فعالیت دارد. 

در حال حاضر حدود یک هزار و ۶۴۷ دهیاری در استان خوزستان وجود دارد.

شهرستان شوش دارای سه بخش مرکزی، شاوور و فتح المبین، ۲۲۰ روستا و ۱۴۰دهیاری است.

۷۲۸۰/۳٠۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.