به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده دوشنبه در دومین نشست ستاد انتخابات استاندر استانداری، اظهار داشت: احراز هویت رای دهندگان مانند انتخابات ریاست جمهوری و شورای های شهر به یقین الکترونیکی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۴، استان خوزستان در زمینه زیرساخت های مخابراتی ۹۷ درصد پوشش را داشته است، گفت: لازم است با بررسی هایی که صورت می گیرد این میزان پوشش مجدد بازبینی و رصد شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: لازم است فرمانداران و بخشداران تا زمان برگزاری انتخابات که اسفندماه سال جاری است، نقاط ضعف موجود را شناسایی کنند و با گزارش هایی که ارائه می کنند دستگاه های مربوطه نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه باید مسیر همه صندوق های اخذ رای مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی زیرساخت های مخابراتی برای این ستاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در روند برگزاری انتخابات شاهد مشکل و چالشی نباشیم.

نیاز است تا فرمانداران و بخشداران جدید با روند برگزاری انتخابات آشنا باشند

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خطاب با اشاره به اینکه در آینده قرار است در بین مجموعه فرمانداران استان تغییراتی صورت بگیرد، گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای وزارت کشور در استان که با برگزاری انتخابات آشنایی بیشتری دارند ضروری است.

کیامرث حاجی زاده یادآور شد: اشرافی که نیروهای با تجربه در برگزاری این رویداد دارند می تواند به انجام منظم و صحیح آن کمک زیادی کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود مجموعه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از ظرفیت این نیروها در برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو استفاده کند.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان همچنین از وجود نقاط کور مخابراتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: پوشش مخابراتی علاوه بر اینکه یک ضرورت برای شهرها و روستاها است در برگزاری انتخابات نیز یک امر ضروری است.

بیشتر از ظرفیت مدارس برای استقرار شعب استفاده شود

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همچنین در این نشست با اشاره به برخی مشکلات در زمینه استقرار شعب اخذ رای، گفت: تجارب برگزاری انتخابات در گذشته نشان می دهد که استقرار شعب در مساجد برای نمازگزاران مشکلاتی به وجود می آورد و بهتر این است که شعب در مساجد فعالیت نداشته باشند.

محسن سزاری ادامه داد: احتمالا محل استقرار پنج تا ۱۰ درصد از صندوق های رای در استان خوزستان نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییر پیدا کنند.

وی یادآور شد: بررسی تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات در استان را از شهریورماه شروع خواهیم کرد و بعد از انجام آن نتایج را به ستاد اعلام می کنیم تا نسبت به تامین کمبودها اقدامات لازم صورت بگیرد.

در این نشست استاندار خوزستان احکام اعضای جدید ستاد انتخابات استان را ابلاغ کرد و بدین ترتیب حبیب الله آصفی سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان به عنوان مسئول کمیته امنیت انتخابات، کیامرث حاجی زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به عنوان مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات و  نیز مجتبی فاطمی مدیرکل اداره ثبت احوال استان به عنوان عضو ستاد انتخابات استان منصوب شدند.

بر اساس این گزارش،  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.