به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده دوشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: فرهنگ عمومی در استان مانع جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح بازار می شود زیرا بیشتر مردم خوزستان از خرید مرغ زنده استقبال می کنند.

وی گفت: فروش مرغ زنده  یک شیوه عرضه غیربهداشتی است  وهر قدر هم که از سوی نهادهای انتظامی با عرضه کنندگان مرغ زنده در بازار برخورد شود اما بازهم فرهنگ عمومی مردم به گونه‌ای است که مانع جمع آوری نهایی و کامل عرضه مرغ زنده می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه عرضه مرغ باید در بازارهای روز انجام شود افزود: امکان تخلف در فروشگاههایی که  مرغ معمولی ومرغ با نرخ دولتی را عرضه می کنند وجود دارد .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه مرغ به اندازه کافی در استان تولید می شود و باید اثرات آن را در استان ببینیم اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله خروج مرغ از استان شاهد افزایش قیمت و یا کمبود این محصول در بازار خوزستان هستیم.

در ادامه این نشست رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد:در چند روز اخیر شاهد کاهش عرضه مرغ در بازار استان و افزایش نرخ آن  هستیم ، یکی از عوامل موثر در مدیریت این بخش اعمال نظارت و فشار برای کنترل قیمت مرغ در تمام بخش ها بر اساس میانگین نرخ کشوری است.

امیر حسین نظری بیان کرد: مقامات کشوری باید با استانهایی که قیمت مرغ در آن ها بالاست برخورد کنند، بالا بودن قیمت مرغ در برخی استان ها باعث خروج مرغ از استان هایی که قیمت مرغ را کنترل می کنند می شود.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی اجازه ورود به مرغداری ها را ندارند بیان کرد: باید برای حل این مشکل راهکاری را ایجاد کنیم تا بازرسان امکان ورود به مرغداری ها و اعمال نظارت را داشته باشند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: باید با مرغداری هایی که نهاده های دولتی را دریافت کردند و به تعهد خود عمل نکردند و مرغ را بیش از قیمت تعیین شده عرضه کردند برخورد جدی شود ، در چند روز اخیر ۲۱ پرونده تخلف گرانفروشی از مرغداری های استان توسط این سازمان تشکیل شده است .

وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن مرغداری ها در تامین مرغ مورد نیاز در بازار افزود: مرغداری ها وقتی از کمبود ذخیره مرغ منجمد مطلع می شوند قیمت مرغ را افزایش می دهند و همین موضوع باعث گرانی در بازار می شود.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.