به گزارش ایرنا منصور زراء نژاد در آیین تجلیل از خبرنگاران آبادان و خرمشهر در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: پذیرش دانشجویان خارجی دراین دانشگاه به رغم ظرفیت و امکانات منحصر به فرد اقلیمی که در هیچ جای کشور نظیر ندارد، تاکنون محقق نشده بود.

وی از اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: برای جذب دانشجو مستلزم کسب برخی مجوزها بود که خوشبختانه با تلاش در این زمینه کار انجام شد.

زراء نژاد توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه این فعالیت را ضروری خواند و گفت: دانشگاههای مستقر در مناطق آزاد طبق قانون مجاز به داشتن پردیس بین الملل هستند و حسن این پردیس فراهم کردن زمینه جذب دانشجویان خارجی است. 

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر وجود دانشگاه دولتی همچون دانشگاه علوم و فنون دریایی در منطقه آزاد اروند را از مزایای داشتن پردیس بین الملل دانست و گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی سال ۸۶ مجوز پردیس بین الملل گرفته بود و این مجوز به هر دلیلی استفاده نشده بود اما در حال حاضر درصدد استفاده از این ظرفیت هستیم.

زراء نژاد افزود: به همین منظور گروه های متعددی اعم از هیات شورای انقلاب فرهنگی، هیات اجرایی جذب دانشجو در عراق اعزام شدند و با دانشگاههای عراق مذاکراتی انجام شده و در شرف انعقاد تفاهمنامه اولیه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی متقاضی از کشور عراق داریم، گفت: امید است در سال تحصیلی آینده جذب دانشجوی عراقی داشته باشیم و بتوانیم روند عقب مانده را سریعتر ساماندهی کنیم، در شرف عقد تفاهمنامه با چند دانشگاه همچون دانشگاه امیرکبیر هستیم تا بتوانیم رشته های فنی و سایر رشته هایی که مجوز ارایه در این دانشگاه را ندارند با حفظ محل استقرار و تربیت دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی، از ظرفیت و مجوزهای دانشگاههای دیگر کشور استفاده کنیم. 

وی در ادامه گفت: به منظور تسریع در جذب دانشجویان عراقی در رشته های علوم انسانی از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و دارای مجوزهای بین المللی ، وارد مذاکره شده ایم که طرف قرارداد ما باشند تا بتوانیم دانشجویان خارجی به ویژه عراقی متقاضی تحصیل در خرمشهر ، در این دانشگاه جذب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در این راستا علاوه بر تعامل با دانشگاههای دیگر استان در تامین امکانات و توسعه زیرساخت های لازم برای جذب دانشجو تلاش های خود را انجام می دهیم.

زراء نژاد افزود: امید است ترم آینده دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل شوند و حتما در سال بعد یکی واحدهای فعال ما پردیس بین الملل بوده که در این رابط ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر چهار دانشکده مهندسی دریا، علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.

حدود ۲ هزار دانشجو در ۱۱ رشته کارشناسی، ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تحصیل می کنند.

۷۱۰۰/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.