نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر خبرنگاران و روحانیت از نظر اقتصادی به دولت ها وابسته نباشند میتوانند آزادانه حرف زده و انتقاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید علی النبی موسوی فرد پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه، در جلسه دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: وابستگی اقتصادی روحانیت و جامعه رسانه ای به دولت ها موجب می شود نکات منفی اقدامات آنها دیده نشود، چرا که دولت ها تمایل به برجسته شدن نقاط مثبت خود دارند.

وی با تاکید بر این نکته که جامعه روحانیت ریالی از دولت دریافت نمی کند، افزود: ارتزاق جمع کثیری از روحانیون که در حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند، از محل کمک های مردمی که تحت عناوین گوناگون در اختیار مراجع قرار میگیرد، تامین می شود.

موسوی فرد با اشاره به اینکه برای نجات جامعه رسانه ای از مشکلات با توجه به شرایط دولت، باید راهکار ارائه داد، تصریح کرد: اگر روحانیت و اصحاب رسانه بتوانند از نظر اقتصادی مستقل عمل کنند میتوانند آزادانه و راحت حرف زده و انتقاد کنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه برخی می گویند امام خمینی به اهداف بلند خود در جریان اتقلاب و زمان حیات خود نرسید، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز در زمان حیات خود به برخی از اهداف خود دست نیافت، ولی اکنون میلیون ها نفر رو به خانه خدا نماز میخوانند.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه کشور ما مورد هجمه گسترده دشمنان است، تاکید کرد: باید بتوانیم با هدایت مردم در انتخاب صحیح و آگاهانه مجلسی قوی و به تبع آن دولتی قدرتمند تشکیل دهیم.

امام جمعه اهواز امانتداری در انتقال درست اخبار را از مهمترین وظایف خبرنگاران برشمرد و گفت: قلم باید حساب شده و در چهارچوب شرع بچرخد، باید بدانیم درباره آنچه مینویسیم در عالم آخرت باید پاسخگو باشیم. زمانی که میخواهیم انتقاد کنیم ابتدا نکات مثبت را بگوییم و به جامعه امید تزریق کنیم.

موسوی فرد خبرنگاران را پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم خواند و اشاره کرد: خبرنگاران‌ خواسته ها، مشکلات و مطالبات مردم را جهت پیگیری و مرتفع شدن آن به گوش مسئولان می رسانند.

امام جمعه اهواز انتقاد سازنده در جهت رفع مشکلات استان را مفید دانست و گفت: خبرنگاران باید با رعایت اخلاق حرفه ای و تشخیص درست، شجاعت بیان حقیقت را داشته باشند، اما قرار نیست همه واقعیت ها را بر زبان جاری کنند؛ چرا که حفظ آبروی انسانها بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مسئولان باید در مواجهه با خبرنگاران انتقادپذیر باشند، تصریح کرد: البته خبرنگاران نیز نباید نظام و مسئولان آن را با دید منفی ببیند؛ چرا که گاهی اوقات برخی از مسئولین سالها زحمت کشیده اند و شاید در این میان مرتکب اشتباهی هم شوند نباید فقط نیمه خالی لیوان را به مردم نشان داد.

موسوی فرد با تاکید بر تعامل متقابل اصحاب رسانه با دفتر امام جمعه اهواز، گفت: من با جزء جزء مشکلات مردم در ارتباطم، اما همه مشکلات را نمی شود در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد امیدوارم پس از شناخت بیشتر از یکدیگر به راه اندازی رسانه دفتر امام جمعه کمک کنیم.

 وی در پایان تاکید کرد: مردم را حساس نکنید. مشکلات مردم را به منظور ایجاد تحول مطرح کنید و نکات منفی را برجسته نکنید.

5

1

2

4

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.