جواد کاظم نسب الباجی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل اصلی کنونی کشاورزان سیل زده خوزستان، پرداخت نشدن خسارت ها است، این در حالیست که مقرر شده نقشه های زمین های کشاورزی سیل زده از سوی پژوهشگاه فضایی تایید شود.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اکنون بخشی از خسارت به کشاورزانی که زمین های خود را بیمه کرده بودند، پرداخت شده اما افرادی که بیمه نداشتند تاکنون هیچ خسارتی دریافت نکرده اند.

به گفته وی رصد ماهواره ای زمین های سیل زده و تطبیق نقشه ها، روند پرداخت خسارت را کند کرده و کشاورزان نسبت به این مساله معترض هستند.

وی بیان کرد: درخواست تسریع در پرداخت خسارت سیل به کشاورزان در نامه ای با امضای نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور اعلام شده است.

وی همچنین گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای حلاف و بروایه در بخش مرکزی اهواز پس از سیل زیر آب بود که پس از اعلام این مساله به استانداری اکنون تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان رییس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل ۳۰ تیر اعلام کرد: نباید به استفاده از روش‌های سنتی بسنده کرد و به همین منظور از ظرفیت‌های پژوهشگاه فضایی در بررسی پرونده‌های خسارتی استفاده شده است.

به گفته وی اطلاعات دریافتی از سیل‌زدگان باید با نقشه‌های موجود تطبیق شود که پژوهشگاه در این راستا کمک‌ بسیاری کرده است.

سایت پژوهشگاه فضایی ایران ۲۶ فروردین امسال اعلام کرد: گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، خسارت وارد شده به کشاورزان بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال بوده است. بر اساس آخرین برآوردها، سیلاب بر ۲۲۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان تاثیر گذاشت که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به صورت صد درصدی خسارت دیده و زیر آب رفته‌اند و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی محصول شده‌اند.

۹۷۵۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.