حامد روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: تعهد مرحله نخست مرمت منازل آسیب دیده از سیلاب ، هفت هزار واحد بود که یک هزار و ۷۳۱ واحد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.
به گفته وی، بنیاد مسکن متعهد شده بود تا ۱۵ مرداد هفت هزار واحد مرمت شده را تحویل دهد.
وی تامین به موقع مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و میلگرد ، رایگان بودن هزینه حمل شن و ماسه و پرداخت کمک معیشتی بدون عوض و همکاری بانکها را از  عوامل موثر در جلو انداختن برنامه مرمت خانه های آسیب دیده از سیل بیان کرد و افزود: ۲ هزار و ۸۹۲ واحد آسیب دیده دیگر نیز در حال مرمت است که تا پایان مرداد به اتمام می رسد.
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: عملیات مرمت سه هزار واحد باقی مانده که بر اساس ارزیابی انجام شده نیازمند تعمیر هستند تا پایان هفته جاری شروع می شود.
روحانی افزود: مرحله دوم اعتبارات مرمت منازل آسیب دیده از سیلاب ، توسط هیات دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده تا به بانک های عامل تخصیص و پرداخت شود.
وی ابرازامیدواری کرد عملیات تعمیر منازل آسیب دیده خوزستان تا پایان شهریور امسال به پایان برسد.

۲۷۰میلیارد ریال پرداخت بدون عوض معیشتی
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون ۲۷۰میلیارد ریال کمک بدون عوض معیشتی به ساکنان آسیب دیده از سیلاب خوزستان پرداخت شده است
به گفته روحانی ، طبق مصوبه هیات دولت به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت می شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.

خانه های احداثی تا پایان سال به سرانجام می رسد
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه هم اکنون عملیات ساخت یک هزار و ۵۲۳ واحد احداثی در خوزستان در دست انجام است گفت: تا پایان امسال همه سه هزار و ۳۷۴واحد احداثی روستایی و شهری که تاکنون ارزیابی شده اند به سرانجام نهایی می رسد.
به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.