تلخ و ناخوشایند؛ جوانانی که فوتبال از اصلی‌ترین تفریحات‌شان و شاید تنها دلخوشی‌شان است و ساعت‌ها با برد تیم محبوب‌شان شاد هستند و از باخت آن ساعت‌ها را به تلخی می‌گذرانند، اکنون بی‌تدبیری برخی می‌خواهد این تنها دلخوشی را نیز از آن‌ها دریغ کند!

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، در حالی که علاقه‌مندان به فوتبال در انتظار آغاز لیگ برتر هستند ولی فدراسیون برای قرعه‌کشی ‌و آغاز لیگ برتر همچنان بر رعایت الزامات خود مبنی بر تجهیز ورزشگاه‌های میزبان مسابقات به گیت‌های ورود و خروج، شماره‌گذاری صندلی‌ها، دوربین مداربسته و بلیت فروشی اینترنتی اصرار دارد تا جایی که آغاز لیگ برتر در هاله‌‌ای از ابهام است.

چند روز پیش نیز طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از انتقال بازی تیم‌های خوزستانی به استان‌های همجوار از جمله بوشهر آن هم بدون حضور تماشاگر به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های استان گفت، حرف‌هایی که باعث افت روحی هواداران فوتبال به ویژه در شهرهای آبادان و مسجدسلیمانی شد که شاید از داشتن حداقل تفریحات محروم بوده و این فوتبال از اصلی‌ترین تفریحات سالم و تخلیه انرژی جوانان این شهرستان‌ها محسوب می‌شود. باید از این مسوول پرسید که اقدامام اساسی خود او به عنوان متولی فوتبال برای فشار به مسوولان مربوطه در خوزستان جهت آماده‌سازی ورزشگاه‌ها چقدر بوده است؟

اگرچه آماده‌سازی ورزشگاه موجب امنیت و رفاه مردم می‌شود و این اقدام فدراسیون به خاطر مردم و یک حرکت اجتماعی و ارزشی محسوب می‌شود ولی سوال این است که خود فدراسیون چقدر برای گرفتن حق پخش تلویزیونی، حق مسلم باشگاه‌ها که پول آن می‌تواند به آن‌ها برای فراهم کردن امکانات لازم در ورزشگاه‌ها کمک شایانی کند، تلاش داشته است؟ شاید اگر فدراسیون هم چشم روی مطالبه به حق باشگاه‌ها نمی‌بست، حالا کار به خروج فوتبال از استان‌هایی چون خوزستان، مهد فوتبال کشور کشیده نمی‌شد.

فوتبال، وسیع و گسترده شده و درست است که طی چند سال اخیر حواشی آن چه در ورزشگاه‌ها و چه بیرون از آن بسیار بوده است ولی نباید فراموش کرد که بسیاری از گرفتاری‌‌های اجتماعی از طریق ورزش فوتبال حل می‌شود و باید پذیرفت که ورزشگاه جای ساکت نشستن نیست، بلکه مکانی برای شور و هیجان است که با ایمن‌سازی ورزشگاه‌ها می‌توان بر این شور و هیجان افزود ولی این‌که به دلایلی و بدون تدبیر بخواهند فوتبال را از استانی که قدمت این رشته در آن بسیار است دور کنند، این اقدام نه تنها ضربه‌ای بر پیکره فوتبال خوزستان، بلکه باعث بی‌انگیزگی مردم علاقه‌مند به این رشته می‌شود.

درحالی که فوتبال این رشته پرطرفدار به ویژه در خوزستان می‌تواند باعث آرامش مردم شود، در روزهای اخیر با مطرح شدن انتقال بازی‌ها به استان‌های دیگر، به سوهان روح طرفداران این رشته تبدیل شده و نگرانی هواداران تیم‌های نفت‌آبادان، فولاد و نفت‌مسجدسلیمان را بیشتر از قبل کرده است. آن‌ها حالا نگران و مضطربند، از این‌که برخی مسوولان به راحتی حرف از جدایی فوتبال و خوزستان می‌زنند. نگران از این‌که بازهم آن‌ها باید تاوان سختِ بی‌تدبیری این افراد را بدهند!

در این میان نیز برخی‌ مسوولیت اجتماعی‌شان را هم فراموش کرده‌اند؛ به طور مثال باتوجه به این‌که ورزشگاه آبادان زیر نظر پالایش نفت و در میان این شهر واقع شده و تمام آلایندگی ناشی از پالایشگاه به خورد مردم می‌رود، مسوولان مربوطه که باید اقدامات لازم در راستای آماده‌سازی ورزشگاه تنها تیم لیگ برتری شهر را انجام دهند، چقدر به الزامات AFC مبنی بر امنیت ورزشگاه‌ها توجه داشته و به هوادار خود نیز احترام گذاشته است؟

تاخیر در آغاز لیگ حرفه‌ای ایران به ضرر باشگاه هایی چون فولاد که طبق برنامه بدنسازی کار خود را نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری در انتخاب سرمربی، جذب بازیکن و برگزاری اردوها زود آغاز کرد نیز است و حالا این تاخیر می‌تواند این تیم را از شرایط مطلوب خود دور کند و برای چنین باشگاه‌هایی که این همه هزینه کرده‌اند، زیان‌ده باشد.

حالا که کار به جایی رسیده که نباید می‌ر‌سید و AFC از الزامات خود کوتاه نمی‌آید و اجازه شروع لیگ برتر را تا آماده‌سازی کامل ورزشگاه‌ها نمی‌دهد، بهتر است مسوولان خوزستانی نیز با سرعت بیشتری نسبت به آماده‌سازی سه ورزشگاه لیگ برتری خود اقدام کنند تا مردم نظاره‌گر بازی تیم‌های محبوب‌شان در همین استان باشند و فوتبال خوزستان و علاقه‌مندان به آن بیشتر از این متضرر نشوند.

یادداشت از پریسا زنگنه‌منش – ایسنا خوزستان

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.