به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا یزدی روز سه شنبه در بازدید از خانه های در دست مرمت و بازسازی روستاهای دشت آزادگان افزود: سپاه محمد رسول الله(ص) تهران متعهد شده منازل همه خانوارهای زیرپوشش این ۲ نهاد حمایتی را در ۵۰روستای دشت آزادگان و هویزه مرمت و بازسازی کند.
وی با بیان اینکه ۱۳۱ خانه احداثی و ۴۰۶ خانه مرمتی در این روستاها برای سپاه محمد رسول الله تهران تعریف و مشخص شده است افزود: گروه های داوطلب جهادی به صورت دوره ای برای کمک به بازسازی این منازل وارد این مناطق می شوند و کارها را با مشارکت مردم جلو می برند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در ادامه با بیان اینکه همه خانه های احداثی و مرمتی تا اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه یعنی پیش از شروع بارندگی ها در خوزستان به پایان می رسد افزود: بخش مهمی از هزینه های بازسازی و مرمت خانه های روستایی این مناطق را خیران تامین می کنند.  
 
اهدا ۷۰جهیزیه به نوعروسان
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: در دهه ولایت و امامت ۷۰ جهیزیه بین زوج های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی اهدا می شود.
سردار یزدی در ادامه گفت: ۵۰دستگاه کولر و یخچال نیز در این دهه بین خانوارهای روستایی سیل زده این ۲ شهرستان اهدا خواهد شد.
فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در سفر به شهرستان دشت آزادگان از مراحل نهایی مرمت اساسی مسجد روستای یک هزار خانواری "سبهانیه" که در جریان سیل فروردین ماه امسال بر اثر طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده بازدید کرد.
سردار یزدی همچنین در بازدید از روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو و از مراحل نهایی تحویل نخستین منزل ساخته شده خانواده زیرپوشش کمیته امداد در این روستا دیدن کرد.
در جریان سیلاب فروردین ماه ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۵هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی ، منازل و بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد آمد.
بیشترین حجم خسارات این سیلاب مهیب که گفته می شود دوره یک هزار ساله دارد در شهرستان دشت آزادگان به ثبت رسیده و حدود ۵۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه دچار آبگرفتگی شد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.