غلامعباس بهرامی نیا سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندرامام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین بندر فله در کشور، نقش مهمی در اقتصاد دارد که بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی کشور از این بندر به سراسر کشور حمل و جا به جا می شود ، به همین دلیل تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی(ره) بسیار اهمیت دارد.
بهرامی نیا افزود: همزمان با آغاز طرح تشویقی، ۲ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان کامیون حمل کالاهای اساسی شامل شکر، ذرت، سویا، کنجاله، کود شیمیایی، دان چین و انواع خوراک دام از بندر امام خمینی(ره) توزیع شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: این تعداد لاستیک علاوه بر سهمیه مصوب رانندگان ناوگان حمل و نقل ، بین آنان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای خرداد ۱۳۹۷ کامیون داران کشور به صورت سراسری در اعتراض به برطرف نشدن مطالبات خود دست از کار کشیده و از جابجایی بار خودداری کردند.  

بر این اساس مقرر شد نمایندگان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور به منظور ترغیب رانندگان بومی خود و توزیع سهمیه لاستیک و روغن بین رانندگان در بندر امام خمینی (ره) مستقر شوند و اولویت حمل بار از مبدا بندر امام خمینی (ره) با حمل کالاهای اساسی است.

با توجه به فراخوان ۱۰ استان در خرداد ماه ۱۳۹۸ و استقرار نمایندگان حمل و نقل کالا متشکل از معاونان و رؤسای ادارات حمل و نقل کالای استان‌ها، مقرر شد اعزام ناوگان فله بر با اولویت مبدا بندر امام (ره) در دستور کار قرار گیرد.
بندر امام خمینی (ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. سالانه حدود ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری می شود.  

۷۱۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.