عبدالامیر خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: رقابت های شطرنج آزاد کشور از روز سه شنبه ۲۲ مرداد و به مدت چهار روز در باشگاه پاییز اهواز برگزار می شود.

وی بیان کرد: این پیکارها در ۲ بخش آقایان و بانوان و به صورت آزاد در تمام رده های سنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزبان رقابت ها هستیم، تعداد بیشتری از شطرنج بازان خوزستان در این مسابقات حضور دارند و از شانس بالایی برای کسب عنوان های اول تا سوم برخوردار هستند.  

دغدغه اصلی ما حضور پرقدرت در المپیاد استعدادهای برتر کشور است

خطیب زاده با بیان اینکه دغدغه اصلی ما حضور پرقدرت در المپیاد استعدادهای برتر کشور است گفت: از خوزستان ۲ تیم در بخش پسران و دختران در این رقابت ها شرکت می کند که برای اعزام آنها نیاز به بودجه داریم. مسابقات پسران در رشت و دختران در همدان از دوم تا هشتم شهریور امسال برگزار می شود.

وی بیان کرد: در رده پایه شطرنج بازان خوبی داریم که سرآمد آنها سینا موحد با ۱۰ سال سن است و اگر به همین روال فعالیت خود را ادامه دهد در آینده نه چندان دور به جایگاه استاد بزرگ شطرنج ایران ارتقا پیدا می کند.

رییس هیات شطرنج خوزستان به مسابقات قهرمانی بانوان خوزستان اشاره کرد و گفت: در پایان این مسابقات راحیل کیانی، زهرا پروین، عسل جودی ‌زاده، دنیا مردانی و بهار زعیم به ترتیب عنوان های اول تا پنجم را کسب کردند که خانم کیانی به عنوان سهمیه خوزستان به مسابقات جشنواره سراسری بانوان کشور در مشهد اعزام می شود. 

هیات شطرنج خوزستان جزو پنج استان برتر کشور شد

وی گفت: شطرنج خوزستان در سال ۹۷ برای نخستین بار جزو استان های مطرح کشور بود و در ارزیابی عملکرد سالانه، پس از تهران گیلان و مازندران در رده چهارم قرار گرفت. زمانی جایگاه شطرنج استان در رده بیستم کشور بود اما با اقداماتی که صورت گرفت در چند سال اخیر همواره جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

خطیب زاده گفت: هدف گذاری ما فعالیت در رده سنی پایه ها است و در تلاش هستیم که از مربیان خارجی یا استاد بزرگ داخلی برای پیشرفت بازیکنان مستعد استان بهره بگیریم اما این کار نیازمند هزینه است که امیدواریم مسئولان مربوطه در این راستا کمک کنند.  

۹۸۷۹  /۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.