شیخ علی پور روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای گذشته تعداد زیادی سکه های تاریخی و اشیا تاریخی و فرهنگی از ۲ فرد که در حال معامله این اشیا بودند کشف و ضبط شد.

 وی با بیان این که ۲ فرد مذکور دستگیر شدند بیان کرد: اشیایکشف شده شامل ۴۸ قطعه سکه اشکانی(الیمایی)، یک قطعه سکه اشکانی دراخما، ۲ قطعه سکه اسلامی، ۹ قطعه سکه صدر اسلام، یک قطعه سکه اسلامی متعلق به قرن ۱۱، دکمه های سیمین زراندود شده،  ۲۲ مهره عقیق، دستبندهای فلزی، انگشتر مفرغی  و قطعات فلزی مختلف است که  توسط دستگاه فلز یاب  کشف و از سوی نیروی انتظامی ضبط شدند.

وی ادامه داد: پس از ضبط این اشیا،  به منظور بررسی وضعیت تاریخی آنها در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار داده شدند که تاریخی و فرهنگی بودن آنها محرز شد و پس از انجام روند قضایی از طریق دادگستری به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامشیر ادامه داد: در حال حاضر  از سوی اداره کل میراث فرهنگی علیه ۲ فرد دستگیر شده شکایت صورت گرفته و  این مساله در حال بررسی بیشتر است.

 به گزارش ایرنا رامشیر در شرق استان خوزستان واقع  شده است، این شهرستان دارای  چهار اثر ثبت ملی شده شامل مضیف میر عبداله بزرگ(قرون متاخر اسلامی)، تل رضوان(تاریخی)، تپه مرزه(اشکانی(الیمایی))، محوطه آبشار ابولفلوس(اشکانی(الیمایی)) است.

همچنین ۴۸ اثر تاریخی باستانی این شهرستان هنوز به ثبت نرسیده اند.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.