رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان به چند هزار نیروی انسانی نیاز دارد، گفت: با این وجود ما نیروی خرید خدمات آموزشی را نمی‌پذیریم زیرا نمی‌توانیم آینده دانش‌آموزان ‌مان را به دست یک پیمانکار بسپاریم و به جای این کار ترجیح می‌دهیم کلاس‌ها خالی بماند.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، قاسم ساعدی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان که امروز پنجشنبه سوم مردادماه در اهواز برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز، اظهارکرد: مدرسه‌سازی چیزی کم از مسجدسازی ندارد. مدرسه، محل و کانون انسان‌سازی است.

وی افزود: آموزش و پرورش در سه بعد مهم در حال لنگیدن است؛ مشکل اول، نیروی انسانی است. روح تپنده هر جامعه، معلم آن جامعه است. میزان توسعه در هر جامعه در معلم و نهاد مدرسه و آموزش و پرورش تعریف می‌شود. آموزش و پرورش آیینه سیاسی همه دولت‌ها است. ما چه به آن سیاسی نگاه کنیم و چه علمی و توسعه‌ای، آموزش و پرورش یک زیرساخت و زیربنا در جامعه بشری است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش خوزستان با جایگاه مهم دانش‌آموزی که دارد و همیشه نیز مقام‌های اول را در بحث معارف و قرآن کسب کرده است، یک تالار 700 نفره از خود ندارد. از سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم این قول را به ما بدهد که کلنگ چنین سالنی در کنار آموزش و پرورش زده شود. ما نیاز به یک نهضت تجهیزاتی داریم. ما طرح شش سه سه را آغاز کرده‌ایم.

ساعدی خاطرنشان کرد: کانکس‌هایی که دانش‌آموزان در آن درس می‌خواندند، به همت مسوولان استانی و وزارت آموزش و پرورش در حال جمع‌آوری هستند اما هر برنامه‌ای را که ما می‌خواهیم آماده کنیم، بسترهای آن آماده نمی‌شوند و دانش‌آموزان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. مدیران کل آموزش و پرورش تاکنون تلاش خود را کرده‌اند ولی این کار نیاز به یک عزم کشوری دارد و امیدواریم با عزم سرپرست وزارت آموزش و پرورش این مساله حل شود.

وی گفت: ما در جلسه کنکور دانش‌آموزانی داریم که به دلیل نداشتن کولر و وسایل برودتی در مدرسه، عرق می‌ریزند و پاسخنامه آن‌ها به این دلیل خیس می‌شود. لازم است یک نهضت تجهیزاتی برای این مساله تشکیل شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان به چند هزار معلم نیاز دارد. در خوزستان بسیاری از کلاس‌ها در مهر و آبان معلم ندارند. در استانی که ریزگردها، سیلاب‌ها و چالش‌های مختلف، یکی پس از دیگری زمان زیادی را از سال تحصیلی ما می‌گیرند، ما با یک چالش زیربنایی به نام کمبود معلم نیز مواجه هستیم.

ساعدی تاکید کرد: ما نیروی خرید خدمات آموزشی را نمی‌پذیریم. ما نمی‌توانیم آینده دانش‌آموزان‌مان که سرمایه ملی و اجتماعی ما هستند را به دست یک پیمانکار بسپاریم. ما نیروی انسانی می‌خواهیم که از بطن آموزش و پرورش آمده باشد و به تدریس مشغول شود. اگر بنا بر این باشد که خرید خدمات آموزشی به آموزش و پرورش استان وارد شود به عنوان یک معلم، من ترجیح می‌دهم کلاس‌ها خالی بماند اما این کار انجام نشود. همچنین از سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم وضعیت حق‌التدریس‌ها را تعیین تکلیف کند.

وی گفت: اینکه سرپرست آموزش و پرورش خوزستان می‌گویند استان معین برای آموزش و پرورش تعیین کنیم، بنا نیست که معلم از سایر استان‌ها به خوزستان بیاید. استان نمی‌تواند از معلم مهمان بهره زیادی ببرد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس روستایی اهواز به عنوان مرکز استان فاقد فضای آموزشی دخترانه هستند. ما در قرن 21 و اوج پیشرفت نظام جمهوری اسلامی هستیم. ما نباید دختران را از فضای آموزشی محروم کنیم. این دختران، مادران آینده هستند. اگر شرایط مناسبی داشته باشند، جامعه آینده ما شرایط بهتری خواهد داشت.

ساعدی افزود: با توجه به وضعیت معیشت مردم در استان‌های مرزی و غیربرخوردار باید فاکتورها و شاخص‌هایی را به احکام امور اداری این فرهنگیان اضافه کنیم تا جلوی مهاجرت نخبگان از این شهرها گرفته شود. اگر معلمان مهاجرت کنند، مشکل من و شما حل نمی‌شود. چون کلاس‌های درس ما خالی هستند. انتظار داریم در این زمینه لایحه‌ای به دولت تقدیم کنید.

وی با اشاره به پروژه‌های ناتمام موجود در استان نیز تصریح کرد: ما پروژه‌هایی داریم که بعد از کلنگ‌زنی علی‌رغم پیشرفت 60 یا 70 درصدی هنوز تکمیل نشده‌اند. در دشت‌آزادگان هویزه 11 پروژه ناتمام داریم. مسوولان استانی پیگیری‌های خود را انجام می‌دهند اما وقتی پروژه ملی است باید برای آن اعتبارات ملی هم لحاظ شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.