مدیرکل نوسازی، توسعه و‌ تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در استان و ۴۰ پروژه در مناطق سیل زده در حال اجراست که میتوان ادعا کرد وضعیت مدارس پس بهتر از زمان قبل از سیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی قربانی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۳ مردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با گرامیداشت یاد و خاطره پدر مدرسه سازی ایران، حافظی، اظهار کرد:  ۵۴۷ پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در خوزستان در حال احداث است.

وی افزود: ۱۱۳ پروژه در قالب ۵۲۷ کلاس درس و با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان تا مهرماه آماده تحویل خواهد شد.

قربانی با اشاره به اینکه  ۱۱۳ مدرسه بر اثر سیل در خوزستان آسیب دیده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ مدرسه تخریب شد که هزینه احداث آن ۳۰ میلیارد تومان است و ۷۸ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان نیازمند تعمیر و تجهیز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و‌ تجهیز مدارس استان خوزستان با بیان اینکه تامین اعتبار برای تعمیر و‌ ساخت  مدارس سیل زده نیازمند یک کار جهادی و شبانه روزی است، تاکید کرد: در حال حاضر بیش  از ۱۰۰ پروژه فعال  مدرسه سازی در خوزستان در حال انجام است.

وی با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد تومانی وزارت نفت به نوسازی مدارس، بیان کرد: به ابتکار سازمان نوسازی مدارس، در تاریخ ۹ اردیبهشت برای ۳ استان سیل زده ۲۱۰ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص یافت که در طول این ۳ ماه گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان تفاهم نامه در این زمینه منعقد شده است.

قربانی در پایان گفت: بیش از ۴۰ پروژه با ۱۰۳ کلاس درس را در مناطق سیل زده در حال اجرا داریم و میتوانیم‌ ادعا کنیم وضعیت مدارس بهتر از زمان قبل از سیل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.