همزمان با 25 تیرماه روز تأمین اجتماعی، کارگران خوزستانی با ایجاد حلقه انسانی حمایت خود را از سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، داریوش کریمپور معاون اداری و مالی اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان در جمع کارگران با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی حافظ کرامت انسانی و منزلت نیروی کار است، اظهار داشت: حمایت و بهبود وضعیت کارگران بعنوان بیمه شده و بازنشستگان بعنوان پیشکسوتان عرصه کار و صاحبان اصلی صندوق تأمین اجتماعی از اصول انکار ناپذیر اهداف تأمین اجتماعی می باشد.

وی با تقدیر از حرکت خود جوش صاحبان اصلی سرمایه ها و انوخته های تأمین اجتماعی، ایجاد این حلقه انسانی را اثرگذار و مثبت برشمرد.

همچنین قربان درویشی دبیر تشکیلات خانه کارگر استان خوزستان با تبریک فرارسیدن 25 تیرماه روز تأمین اجتماعی، گفت: سازمان تأمین اجتماعی ماحصل سرمایه کارگرانی است که سالها تلاش کرده اند تا در دوران بازنشستگی و سالمندی از آورده خود در این صندوق بعنوان مستمری بگیر بهره مند گردند.

وی 25 تیرماه را سالروز تأسیس سازمان بیمه های اجتماعی کارگران در سال 1331 خواند و افزود: هدف از تشکیل این سازمان ایجاد ظرفیت های معینی برای صیانت از اقشار مولد جامعه و خانواده های آنان در برابر ناملایمات اقتصادی و اجتماعی است.

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان خوزستان با گلایه مندی از وضع برخی قوانین از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نگاه جامع و بلند مدت می بایست در وضع قوانین وجود داشته باشد، چرا که سازمان تأمین اجتماعی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت می باشد.

درویشی به بدهی 210 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: برای استمرار و ارائه خدمات و ارتقاء روز افزون کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی که سازمانی درآمد هزینه ای و بین النسلی است همانند تمام سازمان های بیمه گر اجتماعی دنیا بدون استفاده از منابع عمومی کشور و درآمدهای حاصل از فروش نفت و مالیات تنها به مشارکت کارفرمایان و کارگران در قالب پرداخت حق بیمه اتکا دارد و نیازمند حمایتهای ویژه دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.