امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر تلاش‌های شبانه‌روزی نبود، آسیب‌های سیل بسیار بیشتر از آنچه مشاهده کردیم، می‌شد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در آیین تجلیل از امدادگران،‌ نجاتگران و جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان مشارکت کننده در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان و طرح امداد و نجات نوروزی که امروز (23 تیرماه) در سینما هلال اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سیل اخیر بی‌سابقه بود اما خوزستان مانند دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشت. 
وی افزود: همه کسانی که به خوزستان سفر کرده و از اقدامات انجام شده بازدید کردند، بدون کمترین گلایه، خوزستان را ترک کردند. در جریان سیل بین مردم و مسئولان اخوت و برادری حاکم بود و صحنه‌های زیبایی از این اخوت بر جا ماند.
حسن‌زاده تصریح کرد: اینکه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همیشه پاسخگو بوده بسیار ارزشمند است. خوشبختانه در زمان سیل کمبود خوراک، پوشاک و پتو نداشتیم. هلال احمر خوزستان در زمینه خدمت رسانی از بین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردمی درخشید که جای قدردانی دارد. در این سیل برای نخستین بار نه ‌تنها در بحث تامین چادر و مواد غذایی بلکه در زمینه‌های ارائه خدمات روانشناسی و سایر موارد کارهای خوبی انجام دادند.
وی بیان کرد: اینکه استاندار گفته بود که مسئولین هلال احمر بین‌المللی گفته‌اند خدمات ارائه شده بیش از استاندارد صلیب سرخ بوده است، مورد انتقاد قرار گرفت اما واقعیت همین بود. زمانی که سیل رخ می‌دهد و افراد مجبور می‌شوند از منزل خارج شوند در یک هتل پنج ستاره اسکان داده نمی‌شوند. با این حال، خدمات ارائه شده بیش از استاندارد بین‌المللی بوده است و این قضاوت را ما نگفته‌ایم بلکه صلیب سرخ جهانی گفته است و افتخار آن برای برای نظام جمهوری است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: سیل که رخ داد مردم آواره شدند و معلوم است که در این شرایط، سختی‌هایی وجود دارد اما خدمات به بهترین نحو ارائه شد.
حسن‌زاده عنوان کرد: اگر این تلاش‌های شبانه‌روزی نبود، آسیب‌های سیل بسیار بیشتر از آنچه مشاهده کردیم، می‌شد. در زمان سیل به دلیل خطر ورود آب به شهرها اعلام شده بود که برخی شهرها باید تخلیه شوند اما با اقدامات انجام شده آب وارد شهرها نشد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در زلزله مسجدسلیمان نیز اقدامات خوبی انجام شد و تنها یک نفر بر اثر ترس از زلزله جان باخت.
وی افزود: سیل تمام شد اگرچه بازسازی باید انجام شود اما همدلی و مهربانی یادگاری‌های ارزشمند این سیل بود. در کنار انگیزه‌های انسانی، انگیزه‌های دینی و ملی به ثبت کارنامه درخشان کمک کردند. همچنین رضایت مقام معظم رهبری از مسئولان و همدلی خوزستان برای این استان سرمایه ارزشمندی است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.