کارگران شرکت مهندسی موجان، مجری طرح تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام کماکان حدود ۴ ماه است که در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تعدادی از این کارگران به ایلنا گفتند: این شرکت پیمانکاری، مجری احداث تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام است که از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده و تا کنون حدود فقط ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته که متأسفانه در پایان سال ۹۷، به بهانه‌ی زیان دهی، تعداد ۵۰ نفر از کارگران خود را اخراج نمود تا شاید به این وسیله بتواند در مبلغ قرارداد مذکور، نظر مساعد کارفرما را بگیرد.

این کارگران افزودند: علی‌رغم جلسات متعدد در کمیسیون کارگری شهرستان بندر ماهشهر و دستور اکید فرماندار بر برگشت به کار کارگران و ممنوعیت اخراج دسته‌جمعی در تمام شرکت‌های منطقه، این شرکت تا کنون که بیش از ۴ ماه از اخراج ما می‌گذرد، فقط ۸ نفر را برگشت بکار نموده و باقی نفرات را وعده‌ی آینده می‌دهند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: متأسفانه در میان کارگران برگشتی، مواردی به چشم می‌خورد که احساسات ما را جریحه‌دار نموده. ما کارگران بومی باید در خانه بنشینیم آنوقت شخصی به کار گرفته شود که از آخرین همکاری او با این شرکت حدود ۵ سال می‌گذرد و هیچ اولویتی برای برگشت بکار ندارد.

کارگران معتقدند که کارفرما تا حدودی خواسته‌های پیمانکار مربوطه را محقق نموده ولی شرکت مذکور به عهد خود مبنی بر برگشت بکار کارگران، وفا ننموده است و ما از مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس خواهان ورود به این مسئله هستیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.