به گفته استاندار خوزستان بیش از 210 هزار هکتار زمین کشاوزی آسیب دیده در سیل،از آب خارج شد و تاکنون 70 هزار هکتار از زمین ها به زیر کشت رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: از مجموع 213 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان خوزستان که در سیل سال های 97 و 98 به زیر آب رفت، بیش از 210 هزار هکتار از آب خارج شد و مابقی زمین ها نیز درحال خارج شدن از زیر آب هستند.

وی افزود: از این میزان تنها 45 هزار هکتار به صورت ثقلی از زیر آب خارج شده و مابقی زمین های کشاورزی با هماهنگی و بکارگیری ماشین آلات دستگاه های اجرایی مختلف استان اعم از نفت، آب و برق، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و اجاره دستگاه از بخش خصوصی از زیر آب خارج شدند.

شریعتی با بیان اینکه در این راستا از بیل های مکانیکی و پمپ های فشار قوی استفاده شد، گفت: از تمامی ظرفیت های استان برای خروج آب از زمین های کشاورزی استفاده شده و بیش 100 هزار هکتار از زمین های سیل زده برای کشت شخم زده شد و بیش از 70 هزار هکتار زمین نیز به زیر کشت رفته است.

استاندار خوزستان از بهتر شدن شرایط زمین های کشاورزی سیل زده نسبت به قبل خبر داد و تصریح کرد: میزان زمین های کشاورزی زیر آب مانده بسیار کم شده و آب در حال خروج از این زمین ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی خسارت دیده خوزستان به دلیل سیلاب، بیان کرد: در سیل اخیر 2 هزار کیلومتر از راه های استان شامل 42 درصد راه  اصلی و 58 درصد راه فرعی و روستایی دچار آسیب شدند؛ علاوه بر این 1100 دستگاه ابنیه فنی، 500 متر مربع ساختمان راهداری و 36 دستگاه ماشین آلات نیز با آسیب مواجه شدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های استان، توانستیم راه ها را برقرار کنیم که از جمله آن می توان به برقراری تردد در مسیرهای اصلی اهواز-اندیمشک، اهواز-آبادان، اهواز-دشت آزادگان-چذابه و مسیرهای روستایی شعیبیه، خسرج، عطیش و سیدیه اشاره کرد.

شریعتی افزود: علاوه بر برقراری ارتباط در مسیرهای آسیب دیده، به دلیل تخریب برخی پل ها، تعداد 5 پل خرپایی با همکاری ارتش ساخته شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مسیری در خوزستان مسدود نیست، بیان کرد: تلاش کردیم در حد توان تردد برای رفت و آمد را در مسیرها فراهم کنیم، اما منتظر هستیم با ابلاغ هرچه سریع تر اعتبارات، مسیرهای آسیب دیده ترمیم و بهسازی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.