مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به مسجدسلیمان، گفت: به دستور استاندار خوزستان، کلیه‌ نیروهای امدادی استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به مسجدسلیمان، کیامرث حاجی‌زاده بیان داشت: استاندار خوزستان دستور آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی استان را صادر کرد و فرماندار مسجدسلیمان نیز جلسه ستاد بحران در شهرستان را تشکیل داده است.

وی افزود: ما به‌اتفاق مسئولان  استانی در منطقه حضور پیاده کرده‌ایم و بازدید میدانی و هوایی انجام‌ گرفت. متأسفانه تا این لحظه، حدود ۵۰‌ مصدوم گزارش شده که ۳ مصدوم متعلق به روستاهای شهرستان ایذه هستند.

حاجی‌زاده بیان داشت: استان و شهرستان‌های هم‌جوار مسجدسلیمان، در حال آماده‌باش کامل هستند. چون منطقه کوهستانی است، احتمال دارد این پس‌لرزه‌ها ادامه پیدا کند و باید جوانب احتیاط رعایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر نحوه امدادرسانی و میزان خسارات وارده، گفت: هلال‌احمر اقدام به توزیع چادر بین آسیب دیدگان ناشی از زمین‌لرزه کرده و اورژانس استان نیز با تمام امکانات خود در منطقه مستقر است. منازل روستایی و بافت فرسوده، از ۱۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند که تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن حضور پیدا کرده‌اند تا نسبت به بحث تسهیلات بلاعوض و تعیین خسارت، اقدام کنند. البته منازل به‌صورت ۱۰۰ درصد تخریب نشده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.