معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هدایت تحصیلی باید امسال برای بالغ بر ۶۹ هزار و ۲۳۶ دانش‌آموز پایه نهم به دهم در خوزستان انجام شود، گفت: فرآیند هدایت تحصیلی از 17 تیرماه آغاز می‌شود.
محمدرضا کرم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان اظهار کرد: امسال هدایت تحصیلی برای بالغ بر ۶۹ هزار و ۲۳۶ دانش‌آموز پایه نهم به دهم در خوزستان انجام می‌شود. برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید دو فرم شماره 6 و 7 را دریافت کنند.
وی افزود: سه تا چهار روز پس از ثبت نمرات، دانش‌آموزان می‌توانند فرم شماره 6 و 7 را دریافت کنند. فرم شماره 6 حاوی توصیه‌های تحصیلی است و فرم شماره 7  نیز حاوی عملکرد تحصیلی دانش‌آموز است. از دوشنبه، 17 تیرماه روند هدایت تحصیلی انجام می‌شود. 
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به محض اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شود کار ثبت‌نام نیز انجام خواهد شد. برای اینکه ازدحام جمعیت کمتر شود و حجم کار تا حدی کنترل شود، دانش‌آموزان را برای ثبت‌نام گروه‌بندی کرده‌ایم. 
کرم‌نیا افزود: گروه الف از 17 تیرماه تا دوم مردادماه فرصت ثبت‌نام دارند، ثبت‌نام دانش‌آموزان گروه ب نیز از هفتم تا 23 مرداد انجام می‌شود. گروه ج نیز از 28 مرداد تا 6 شهریور مهلت ثبت‌نام دارند. دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم نیاز به تغییر مدرسه ندارند و در مدرسه خود تغییر پایه می‌دهند اما دانش‌آموزانی که از پایه نهم به دهم می‌روند نیاز به تغییر مقطع و گاها جابه جایی مدرسه دارند. 
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه دهم می‌توانند در یکی از رشته‌های شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل دهند. در فرم‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد رشته‌ها و شاخه‌ها بر اساس توانمندی دانش‌آموز و نمراتی که کسب کرده است اولویت بندی می‌شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به طور مثال در صورتی که دانش‌آموزی علاقه‌مند به انتخاب رشته علوم تجربی باشد اما در بررسی‌ها مشخص شود که نمره لازم برای انتخاب این رشته را کسب نکرده است نمی‌تواند این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کند. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.