فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: اختیارات شورای تامین اجازه دخالت در طرح شهرستان شدن و تعیین حریم و محدوده بندر امام خمینی را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در روز گذشته، اظهار داشت: طرح شهرستان شدن بندر امام خمینی و تعیین حریم و محدوده آن یک امر تخصصی است و ارجاع این طرح به شورای تامین شهرستان، هیچ ارتباطی به تعیین تکلیف و مشخص شدن این موضوع ندارد.

وی گفت: ارجاع این طرح به شورای تامین، صرفا جهت بررسی ابعاد امنیتی و اجتماعی بوده و اصلا این موضوع در حوزه اختیارات این شورا نیست و اجازه تصمیم گیری در خصوص شدن یا نشدن یا تعیین حریم و محدوده با این شورا نخواهد بود.

بیرانوند با اشاره به سابقه طرح این موضوع در شورای تأمین، یادآور شد: جلسه گذشته شورا، نخستین جلسه بررسی این موضوع نبوده و در گذشته هم نشست هایی صورت گرفته است و شاید این آخرین جلسه هم نباشد و این نشست جهت بررسی ابعاد امنیتی و اجتماعی ادامه داشته باشد.

وی افزود: بررسی این طرح هیچ تأثیری در روند انجام این مهم نخواهد داشت که نشان دهد این طرح در چه مرحله ای و کجای راه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به در نظر گرفتن همه جوانب این طرح، عنوان کرد: در این جلسات بر اصل مهمی توافق نظر پیدا کردیم و مصوب شد برای تصمیم گیری نهایی تیمی متخصص با حفظ منافع اقتصادی و اجتماعی بندر امام و ماهشهر تشکیل و وارد عمل شود و تقسیم منافع براساس سرانه جمعیت احتمالی قرار داده شود تا عدالت بطور یکسان یکسان رعایت شود.

بیرانوند ادامه داد: مقرر گردید قبل از هرگونه تصمیم نهایی، طرح مذکور به اطلاع شوراهای اسلامی شهرهای بندر امام و ماهشهر جهت بررسی و اظهار نظر طرفین برسد و در حال حاضر از مراحل شهرستان شدن بندر امام خمینی و تعیین حریم و محدوده آن اطلاعی ندارم و مقامات بالا دستی با رعایت منافع کلی و ملی رای نهایی را صادر خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.