رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز دلایل منشاء دودآلود بودن هوای روزهای اخیر اهواز را تشریح کرد.

علی بنی‌عگبه در گفت‌وگو با ایلنا در باره منشاء دود صبحگاهی در شهرستان اهواز در گفت و گو با خبرنگار گفت: اوایل صبح در این شهرستان به دلیل شرجی‌بودن هوا و بخار بالای آب با پدیده مه صبحگاهی مواجه می‌شویم که این یک بخش از دودآلود بودن هوا است.

وی در بخش دیگر از صحبت خود دلیل این وضعیت جوی را ناشی از آتش گرفتن زباله‌ در محل دفن پسماند اهواز  واقع در جاده اهواز - ماهشهر عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: یکی دیگر از دلایل دود صبحگاهی اهواز ناشی از مه صبحگاهی، آتش‌سوزی سایت صفیره و سوختن فلرهای نفتی بوده که 10 روزی می شود این آتش سوزی ادامه دارد.

بنی‌عگبه گفت: با توجه به اینکه اوایل صبح جهت وزش باد شرق به غرب است، دود از سایت صفیره که در شرق اهواز قرار دارد، به سمت شهر حرکت می‌کند و اهواز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دود تا زمانی که وزش باد به سمت شهر است، در شهر می‌ماند اما زمانی که جهت باد غرب به شرق باشد، به سمت خارج از شهر هدایت می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن فلرهای نفتی در محدوده اهواز، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 10 فلر بلند نفتی در محدوده اهواز در شمال غربی، نزدیک مرکز اهواز، جنوب و شمال شرق اهواز فعال هستند.

بنی‌عگبه ادامه داد: این فلرها در طول سال فعال هستند اما از آنجایی که اخیرا شرکت نفت طرح به‌سوزی گازها را به کارگیری کرده است، این گازها از طرفی جمع‌آوری و از طرف دیگر به‌سوزی‌می‌شوند و میزان آلایندگی و دود ناشی از آنها کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در برخی مواقع به دلایل فنی که در مسیر انتقال گاز ایجاد می‌شود، گاز فرستاده شده به سمت فلرها بیشتر می‌شود و دود افزایش می‌یابد.

بنی عگبه با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و پدیده ریزگردها در استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های امسال قطعا این پدیده نسبت به سال های گذشته کاهش خواهد یافت ولی نمی‌شود گفت این پدیده به طور کامل از بین رفته است. در برخی از مناطق که کانون ریزگرد هستند از جمله شرق اهواز که متاسفانه در بارندگی‌های اخیر آب به آنجا نرسید هنوز هم مقداری از این کانون های ریزگرد وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: ریزگردهایی نیز که منشاء خارجی دارند احتمال دارد که شهرهای خوزستان را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.