فرمانده پیشین دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، بعد از گذشت ۵ سال مهر سکوت خود را شکست و منتقد شورای راهبردی شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ‌ پاسدار ایرج زکوی ساعتی پیش ۲۶ خردادماه بعد از ۳ دهه خدمت در لباس مقدس نظام جمهوری اسلامی بازنشسته سازمان نیروی انتظامی شد و میز کاری خود در دریابانی شهرستان ماهشهر را به فرمانده تازه نفس، سرهنگ اکبر راشدنیا واگذار کرد.

وی بعد از گذشت ۵ سال مهر سکوت خود را شکست و منتقد ردیف اول شورای راهبردی شهرستان شد و برخی مسئولان شهرستان را نسبت به دریابانی، بی توجه خطاب کرد.

 فرمانده پیشین دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، اظهار داشت: شرایط کاری در دریا بسیار سخت و دشوار است و پرسنل مرزبانی بسیار مظلوم هستند و هیچ توجه ای به آنان نمی شود که متاسفانه شهرستان ماهشهر، هم از این مهم مستثنا نیست و برخی از مسولان شهرستان توجه ای به مرزبانی ندارند.

وی گفت: متاسفانه با وجود مشکلات و نواقص موجود، شورای راهبردی شهرستان ماهشهر، با وجود پیگیری های متعدد هیچ توجه ای به این پایگاه نداشت و حتی یک ریال هم در این ۵ سال دوران خدمتم در اینجا به دریابانی اختصاص نداد و این خیلی دردناک است که برای حوزه ای کار کنی که عالی ترین مقامات آن حوزه حتی گوشه چشمی هم به اقدامات و فعالیت های انجام شده نداشته باشند.

سرهنگ زکوی عنوان کرد: همه کار و فعالیت های ما در راستای حفظ امنیت و مبارزه با قاچاق بود و تمام مطالبات این پایگاه هم در همین راستا بوده و هیچگونه منفعت شخصی در میان نبوده، اما با وجود بودجه های کلانی که به این شورا اختصاص داده می شد، حتی یک ریال هم به پایگاه دریابانی کمک نگردید.

وی افزود: با وجود میهمانی و میزبانی های متعدد و تعریف مرز و اهمیت مرزبانی و اشرافیت کامل به مشکلات این پایگاه و پاسگاه های توابع و همچنین سختی کار و کشفیات مهم نه تنها حائز اهمیت برای شهرستان بلکه برای کشور، اما متاسفانه مسئولان شهرستان هیج توجه ای به ما نداشتند و هیچ مساعدتی صورت نگرفت.

این سرهنگ بازنشسته با اشاره به هزینه های شورای راهبردی و کم لطفی این شورا، تصریح کرد: به جرأت باید بگویم برخی آدرس دریابانی هم نمیدانند شاید انتظار ما زیاد است، اما دیده شده که از همین شورای راهبردی جاهایی هزینه شده که اهمیت آن در مقابل دریابانی، امنیت و قاچاق اصلا قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: عمده ترین قاچاق مواد مخدر از راه آبی با شناورهای تندرو شکل میگیرد که با شناورهای ما قابل تعقیب و گریز نیستند و در مقابل درخواست ما برای خرید شناورهای تندرو برای برخورد با قاچاقچیان، هیچ اقدامی صورت نگرفت. چه امری مهم تر از برخورد با قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکی و جلوگیری از آن ها به داخل کشور است؟ چه امری مهم تر از جلوگیری از خروج مواد نفتی و آبزیان با حجم سنگین به خارج از کشور است؟.

سرهنگ زکوی در پایان یادآور شد: امید است و انتظار می رود بعد از این شاهد رویکردی بهتر و متفاوت تر نسبت به گذشته به این مهم باشیم و توجه ویژه ای به مرزبان و دریابانی صورت گیرد تا شاهد نتیجه ای متفاوت تر از گذشته در عملکرد آن ها در بحث مبارزه با قاچاق و حفظ امنیت باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.