روح الله پورطالب، نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی و بین الملل و پیشکسوت کشتی خوزستان، در یادداشتی به انتخابات فدراسیون کشتی و شرایط ویژه ای که وزارت ورزش به وجود آورده است می پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پورطالب در این یادداشت نوشته است: این روزها فضای کشتی و فدراسیون کشتی آرام است و به قول قدیمی ها و گوش شکسته های این ورزش آرامش قبل از طوفان انتخابات را سپری می کند.

دید و بازدیدهای کاندیداهایی که هنوز صلاحیت آنها مورد تایید نهادهای ذی صلاح قرار نگرفته در شهرها و استان های کشور به نوعی جذاب است، به طوری که هر روز تصاویر آنها با رؤسای هیأت های شهرستانی و استانی و اعضای شوراهای شهر و ‌... در فضای مجازی به چشم می خورد.

انتخابات فدراسیون کشتی بعد از گذشت ۸ ماه که از استعفای رسول خادم می گذرد، قرار است در تیرماه برگزار شود و بی شک، یکی از مهمترین انتخابات های کشور بعد از ریاست جمهوری و مجلس به حساب می آید.

البته تفاوت این تایید صلاحیت های کاندیداهای فدراسیون کشتی همانند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نیست که مراجع ذی صلاح با میانگین یک ماهه اعلام می کنند، بلکه تقریبا ۴ ماه از ثبت نام کاندیداهای فدراسیون کشتی گذشته است و هنوز تایید صلاحیت ها اعلام نشده و زمان دقیق انتخابات هم اعلام نشده است.

فرآیند ثبت نام از نامزدهایی که در این انتخابات به دنبال قدرت هستند و در مراسمات مختلف حضور پیدا کرده و هزینه می کنند، به نوعی جالب و مهندسی شده است تا مبادا وقت کافی برای تبلیغ نداشته باشند و هر چه انتخابات دیرتر برگزار شود را به نفع خود می دانند.

به نظر می رسد شرایط این روزهای کشتی، آرامش قبل از طوفان است که باید منتظر ماند و دید چه کسی بر صندلی ریاست فدراسیون کشتی تکیه خواهد زد و از چه روشی به هدف خود خواهد رسید.

بی شک شرایط این روزهای کشتی را باید مدیون وزارت ورزش و جوانان بدانیم که برای تایید صلاحیت های کشتی، ۴ ماه وقت خواسته است و سرپرستی را انتخاب کرده اند که به دنبال ویزای شینگن اروپا است.

امید داریم که این اوضاع کشتی با فرآیند انتخابات به روزهای خوب خود بازگردد و همه به ریاست جدید فدراسیون احترام بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.