فرماندار دشت آزادگان گفت: با توجه به دستور استاندار خوزستان در خصوص تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در این شهرستان، بیش از 90 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی از 20 خرداد آغاز بکار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیلاوی اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار خوزستان در خصوص تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در شهرستان دشت آزادگان، استقرار این قرارگاه و برگزاری جلسات روزانه و بازدیدهای میدانی اعضای استانی و شهرستانی، قرارگاه مذکور از روستاها، سیل بندها و همچنین مزارع کشاورزی، برنامه ریزی و تقسیم بندی مناطق و همچنین بسیج دستگاه های استانی و عملیات اجرایی با بیش از 90 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی از 20 خردادماه آغاز  بکار نمودند. 

وی در جلسه هماهنگی و تقسیم بندی دستگاهها و ماشین آلات که با حضور کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: تمامی اراضی کشاورزی زیر آب رفته دشت آزادگان و همچنین  سیل بندها باید تا پایان خردادماه امسال ترمیم و مستحکم شده و زمین های کشاورزی از آب سیلاب  تخلیه و آماده کشت شوند.

لازم به ذکر است، براساس تقسیم بندی صورت گرفته سیل بندها، زمین های کشاورزی، زهکش ها و کانال های انتقال آب در اختیار سازمان های مربوطه جهت شروع به کار ترمیم و بازسازی قرار  گرفت.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: بنیاد مسکن استان خوزستان و مناطق نفتخیز جنوب متولی سیل بندهای موشه، دفار و کسر. راهداری استان و بنادر و دریانوردی متولی سیل بندهای خرابه و سابله. راه و شهرسازی استان متولی سیل بندهای شاکریه، مطیعات، ابورفوش، عصافره، شماریه، سناف، کوت چم و چم حرمله. جهاد کشاورزی استان خوزستان متولی زهکش هوفل، سناف و دایک مرزی 10 نقطه و همچنین سازمان آب و برق خوزستان متولی زهکش شاکریه، زهکش سگور، زهکش wmc، کانال Amc، کانال اراضی ام الدبس الدبس غدیر می باشند.

سیلاوی در پایان گفت: همچنین 10 عدد پمپ به جهاد کشاورزی و 10 پمپ به آبفا و آبفای شهرستان جهت تخلیه آب سیل اراضی تحویل داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.