استاندار خوزستان دستگاه های اجرایی را مکلف به پاسخگویی به بخش خصوصی دانست و با انتقاد از فرهنگ دیوان سالاری در کشور، گفت: مدیران دولتی دائم در حال فرار از پاسخگویی به بخش خصوصی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این که باید تلاش کنیم تا مجموعه مقررات و نحوه عملکرد ما به گونه ای باشد تا منجر به بهبود فضای کسب و کار شود، اظهار کرد: هرچه این سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصلاح و به هم نزدیک کنیم و به یک زبان مشترک و به تشخیص برسیم، قطعاً و یقیناً فضای کسب و کار بهبود پیدا می‌کند، سرمایه‌گذاری در استان بیشتر می شود .

شریعتی با تصریح بر این که فضای کسب و کار در استان خوزستان شرایط خوبی ندارد، گفت: در بررسی ها و انجام امور باید کارها را آسان تر پیش ببریم و تسهیل ایجاد کنیم، همچنین مجموعه سازمان‌های حاکمیتی باید در این زمینه کمک کنند تا در استان سرمایه گذاری ایجاد شود، اقلیم، میزان بیکاری و مسائل مختلف استان را باید در نظر بگیریم از بخشی نگری صرف خارج شویم و هر کسی سعی کند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، سایر موارد به او مربوط نیست و نباید دخل و تصرفی در دیگر موارد داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان این که باید با زبان مشترک موانع پیش رو را مرتفع کنیم، تاکید کرد: مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید اجرایی و پیگیری شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  باید در جلسات حضور پیدا کنند، عدم حضور مدیران قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور مدیران دستگاه‌ها در نشست‌های شورا الزامی است، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران میزان پاسخگویی و رفع مشکلات بخش خصوصی است.

شریعتی دستگاه‌ها را مکلف به پاسخگویی به بخش خصوصی دانست و از اداره کل بازرسی استانداری خوزستان خواست تا در راستای اصلاح روند موجود بر عملکرد مدیران دولتی نظارت کند.

وی ادامه داد: به مدیرانی که در نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی‌کنند تذکر کتبی داده خواهد شد.

شریعتی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را تنها جایی عنوان کرد که بخش دولتی همتراز و هم رده بخش خصوصی ومکلف به پاسخگویی به آن می‌شود اما مدیران دولتی از آن فرار می‌کنند و با نگاه بالا به پایین با بخش خصوصی صحبت می‌کنند.

استاندار خوزستان همچنین با انتقاد از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این شورا که از اختیارات لازم برای تصمیم گیری برخوردار نیستند، بیان کرد: اینکه مدیران دستگاه ها، کارشناسان دست چندم خود را به این جلسه می‌فرستند اصلاً مورد قبول نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.