جمعی از کارکنان سایت‌های شستشوی کامیون در بندر امام خمینی، می‌گویند: وجود ۷ سایت شستشوی فعال و یک سایت نیمه فعال در بندر امام، برای اشتغال آفرینی و رفع نیاز منطقه کفایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمعی از کارکنان سایت‌های شستشوی کامیون در واکنش به درگیری پیش‌آمده در محل ایجاد دو سایت جدید ضدعفونی در پایانه حمل‌ونقل بندر امام و اظهارنظر برخی مسئولین اداره کل مبنی بر انحصارطلبی در این بندر، به ایلنا گفتند: طبق اسناد موجود در سال ۹۷، ماهانه حدود شصت هزار کامیون ورودی به بندر امام داشتیم که از این تعداد، حدود سی هزار کامیون فقط برای شستشو مراجعه کرده‌اند که با تقسیم این تعداد به سایت‌های فعال، سهم هر سایت حدود ۳۷۰۰ کامیون می‌شود که با احتساب هر کامیون پنجاه‌هزار تومان هزینه‌ی شستشو، مبلغ حدود صد و هشتادوپنج میلیون تومان درآمد برای هر سایت به دست می‌آید. درحالی‌که با کسر هزینه‌های حقوق پرسنل و مواد شوینده، هزینه‌های برق، آب، تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها، حدود ۱۷۰ میلیون تومان متحمل هزینه می‌شوند که در این صورت سود منطقی عاید سرمایه‌گذار نمی‌شود.

آنان ادامه دادند: در این شرایط، مسئولین باید با اتخاذ تصمیمات حمایتی، مانع از ضرر دهی سایت‌های شستشو شوند، نه اینکه با صدور مجوزهای جدید و توجیهات غیرواقع، وضعیت موجود را بحرانی‌تر نمایند.

یکی از این معترضین، گفت: خوشبختانه فرماندار شهرستان ماهشهر، بخشدار بندر امام خمینی و دستگاه قضایی به مشکلات موجود اشراف کامل دارند و از اداره کل پایانه‌های استان خوزستان خواسته‌اند از ایجاد هر سایت جدید، خودداری نماید. ولی بااین‌حال، اداره کل پایانه‌ها بدون در نظر گرفتن به خطر افتادن وضعیت معیشتی حدود ۵۰۰ کارگر که در این سایت‌ها مشغول بکار هستند، برای دریافت ماهانه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان، مجوز احداث دو سایت جدید را داده‌اند. آیا دولت واقعاً لنگِ این مبلغ است؟ آیا سایت‌های موجود ظرفیت رفع نیاز کامیون‌های موجود را ندارند که اداره کل پایانه‌ها بدون در نظر گرفتن خواست کارگران، فرماندار، بخشدار، رئیس دادگستری و نماینده مجلس، اصرار به ادامه‌ی این روند است؟

یک پیشکسوت عرصه حمل‌ونقل در بندر امام نیز بیان داشت: جای تعجب دارد علیرغم اینکه فریاد کارگران و صاحبان سایت‌ها و همچنین همراهی نماینده مجلس، مقامات دولتی و قضایی شهرستان بلند است، برخی مسئولین بدون توجه به این مشکلات، با توجیهات غیر کارشناسانه سعی در توجیه ایجاد سایت جدید در این پایانه آن‌هم در مکانی که از لحاظ محیط زیستی جای بحث دارد، را دارند.

لازم است تا مسئولین ذی‌ربط با تشکیل یک تیم کارشناسی و اعزام به منطقه، واقعیت و مشکلات موجود را از نزدیک مشاهده و بررسی کرده و سپس تصمیم‌گیری کنند تا خدای ناکرده با اصرار بر انجام تصمیمات غلط، امنیت شغلی کارگران و سرمایه گذران به خطر نیفتد.

لازم به ذکر است که محسن بیرانوند، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر پس از درگیری بوجود آمده در پایانه‌های بندر امام، در گفتگو با برخی سایت‌های خبری گفته بود: استاندار خوزستان در روز این اتفاق در شهرستان حضور داشت و به‌صورت کتبی و شفاهی از مدیرکل پایانه‌های استان خوزستان خواسته است که جلوی احداث سایت‌های جدید گرفته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.