استاندار خوزستان گفت: ۴۴ درصد صنعت پتروشیمی کشور در شهرستان ماهشهر واقع شده و بندر امام خمینی اولین بندر فله ای کشور است که اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر نشان از شتاب گرفتن چرخ توسعه در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر پنج شنبه ۹ خرداد ماه، در مراسم افتتاح دبیرستان ۱۲ کلاسه مارون ۲ شهر چمران، اظهار کرد: در ۲۰ روز اخیر این دومین مرتبه است که برای افتتاح پروژه به ماهشهر می آیم که جای بسی خوشحالی و امید دارد و نشان از تلاش و فعالیتی است که انجام میشود.

وی افزود: چرخ توسعه در ماهشهر حرکتی شتابنده به خود گرفته است که باید از مسئولین، فرماندار و نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی به دلیل این همراهی و همدلی تشکر کرد.

شریعتی تصریح کرد: مجموعه واحدی در راستای توسعه شهرستان ماهشهر شکل گرفته که امیدوارم با همکاری و همدلی این مجموعه طبق زمان بندی های برنامه ریزی شده پروژه ها به اتمام برسد.

وی ادامه داد: مجموعه ای که اکنون در ماهشهر شکل گرفته، نیت و هدفی جز ارائه خدمات ماندگار و جذب متخصصین به منطقه و ایجاد زیرساخت های لازم با برنامه ریزی های نظام مند و  هدفدار ندارند و باید این روند ادامه دار باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: زیر ساخت های ماهشهر از نظر فضای آموزشی، سلامت و ورزشی مطابق با آنچه ذی حق هستند رشد پیدا کند.

وی در خصوص فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شهرک صنایع پایین دست، خاطر نشان کرد: این اقدامات ما را به آینده بهتر برای منطقه ( بندر ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، امیدیه، هندیجان) امیدوار می کند که سهم بیشتری در تولید کشور به دست بگیرند، به همین دلیل نیاز است زیر ساخت های لازم در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند افراد مستعد و شایسته را برای راهبری این مجموعه ها پرورش دهد تا به کشور خدمت کنند.

شریعتی اضافه کرد: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یک پروژه ای با ۵/۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است که سهم این شهرستان را در تولید ناخالص ملی افزایش می دهد و به همان نسبت خدمات بیشتری به این منطقه ارائه می شود. امیدواریم برنامه های آغاز شده با همین روند برنامه محوری و عدم اعمال سلیقه شخصی ادامه پیدا کند‌ و ادارات کل نیز موظف هستند تا انتها و تکمیل کار، طبق برنامه زمان بندی شده حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴ درصد صنعت پتروشیمی کشور در ماهشهر است، اذعان کرد: پتروشیمی های شهرستان ماهشهر بعد از پارس جنوبی دومین مجموعه پتروشیمی کشور و بندر امام خمینی (ره) نیز اولین بندر فله ای و دومین مگا بندر کشور است و همچنین بیش از چند صد بشکه نفت از منطقه امیدیه و هندیجان استخراج می شود.

شریعتی ادامه داد: همه این ویژگی ها نشان از ظرفیت و نقشی است که این منطقه در تولید و اقتصاد کشور دارد که به تبع آن باید خدمات خوبی از نظر آموزشی، سلامتی و ورزشی ارائه شود تا بتواند ظرفیت هایی را ایجاد کرده تا اقدامات انجام شده را راهبری، حفظ و هدایت کند و فقط عوارض آن برای مردم نباشد که شکر خدا توجه به این نکته به سرعت در حال رشد است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم این پروژه ها به زودی به بهره برداری برسند تا در اختیار مردم قرار بگیرند و پروژه های بیشتری را آغاز کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از مجموعه مدیران و مسئولین شهرستان تشکر میکنم و توصیه میکنم این روند وحدت و همدلی را حفظ کنند.

وی در پایان، مردم را به شرکت در راه پیمایی روز قدس، روز ایستادن در برابر ظلم و دفاع از حق دعوت کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.