رییس شورای اسلامی شهر آبادان وضعیت نابسامان شهرداری آبادان در مدیریت خدمات شهری را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالله کعبی با اشاره به نامناسب بودن اوضاع خدمات شهری در آبادان اظهار کرد: متاسفانه طی بازدیدهای متعدد از سطح شهر شاهد وضعیت نابسامان خدمات شهری به ویژه در خصوص انباشت نخاله‌ها در نقاط مختلف شهری هستیم؛ به نظر می‌رسد نبود نظارت کافی بر عملکرد مدیران خدمات شهری و کمبود نیروی انسانی از عوامل مهم این وضعیت است.

وی گفت: شهروندان از نبود باکس‌های زباله، جمع آوری نشدن به موقع زباله‌ها و مسائلی از این دست شاکی هستند. این موارد حداقل انتظارات شهروندان از شهرداری است.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: در خصوص جمع آوری یا ساماندهی دستفروشان در سطح شهر بعد از قریب به دو سال تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی شهرداری دیده نشده و این معضل سیمای شهری را آشفته کرده و سبب ایجاد ترافیک شده است.

کعبی تصریح کرد: با وجود اینکه مطابق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، دفع خطر و پرکردن چاله‌ها در معابر عمومی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است، اما متاسفانه روزانه در سطح شهر شاهد وقوع حوادث رانندگی ناشی از سقوط خودروها در چاله‌ها هستیم و همین مسئله نارضایتی شهروندان به ویژه از سازمان عمران را در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مگر برای ترمیم معابر شهری و پرکردن چاله‌های شهر چه میزان بودجه و چه مدت زمان لازم است؟ شهروندان زیادی به شورای اسلامی شهر مراجعه می‌کنند و از این مسائل گله‌مند هستند. تا چه زمانی باید وعده بدهیم و مشکلاتی که باید به صورت کلی دفع شوند را به صورت جزئی و موردی پیگیری کنیم؟

دریافت عوارض به صورت سلیقه‌ای محاسبه می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: در موضوع نظارت بر ساخت و ساز جدیتی وجود ندارد و شهروندان از عملکرد حوزه شهرسازی شهرداری رضایت ندارند. اخبار دریافتی ما نشان می‌دهد در مسئله دریافت عوارض، سلیقه‌ای عمل و محاسبه می‌شود؛ درخواست ما این است که نظم مالی رعایت شده و اگر موردی هست با تخلفات برخورد شود.

کعبی عنوان کرد: تنها موضوعی که آقای شهردار توانسته تا حدودی ساماندهی کند، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است، اما این را نیز باید گفت که نباید و نمی‌شود همه درآمدهای شهرداری صرف پرداخت حقوق پرسنل شود. پرداخت حقوق یکی از ده‌ها انتظار ما از شهردار است. رفع دغدغه پرسنل برای ما نیز بسیار مهم است و در اولویت‌های ما قرار دارد اما نباید همه خدمات و برنامه‌های عمرانی و توسعه فضای سبز به دلیل پرداخت حقوق متوقف و تعطیل شود.

وی ادامه داد: به شهردار و مجموعه مدیران شهرداری اخطار جدی می‌دهیم برای ایجاد رضایتمندی میان شهروندان فرصت زیادی ندارند. خدمت به مردم را جدی‌تر بگیرند. اگر این روند ادامه یابد و نارضایتی مردم افزایش یابد، به طور حتم ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نیز نارضایتی خود را رسما و قانونا دنبال خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: تاکنون تذکرات مستقیم و غیر مستقیم در این خصوص به شهردار داده شده است و وقت آن رسیده که شورای اسلامی شهر به عنوان اتمام حجت با قاطعیت تمام تذکر نهایی را در راستای اصلاح رویه فعلی صادر کند.

وی تصریح کرد: نگاه راهبردی در مدیریت شهرداری وجود ندارد و این موضوع مردم را از عملکرد شهردار ناراضی کرده است؛ چندین بار تذکر جدی داده‌ایم، ولی شاهد هیچگونه تغییر و تحولی در حوزه خدمات شهری نشده‌ایم.

کعبی ادامه داد: وضعیت بهداشت و نظافت و پاکسازی شهر از مهمترین اولویت‌های حوزه خدمات شهری است و شرم آور است که شهرداری در ارائه خدمات اولیه ناتوان باشد. مردم از وضعیت موجود گله‌مند هستند؛ آنچه مشهود بوده ضعف شهرداری در موضوع نظارت است و برنامه‌های عمرانی شهری به خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که آوازه آبادان در میان زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و عدم توجه شهرداری در حال دفن شدن است.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: بوی نامطبوع زباله فضای محله‌ها را پُر کرده است. واقعا نمی‌شود با این وضعیت در خیابان‌ها راه برویم. اگر شهردار توان اداره کردن یک شهر را ندارد شورا برای احقاق حقوق مردم با کسی تعارف ندارد چون این وضعیت برای شهر آبادان قابل قبول نیست.

کعبی افزود: ما اهل عدالت اقتصادی هستیم و توجیهی وجود ندارد که حق عوارض ساخت بیشتری از شهروندان مطالبه شود و برخی از مردم از عوارض ساخت و ساز  گله‌مند باشند.  به صورت جدی به شهرداری‌ تذکر می‌دهیم هرگونه تخلف در شهرداری از فساد مالی و تحمیل هزینه غیر قانونی به شهروندان پیگیری می‌شود و در این زمینه در دفاع از حقوق مردم اگر شهردار نظارت جدی نکند شورا ورود خواهد کرد.

وی یادآور شد: مهمترین مشکلات شهرداری که سبب شده این شهر به جای گذراندن پله‌های ترقی و رسیدن به اهداف و چشم‌انداز‌های تعریف شده دچار پسرفت شود، کمبود یا نبود خلاقیت و هنر مدیریت به صورت جدی است و متاسفانه درصد بالایی از درآمد این نهاد خدماتی به جای هزینه شدن در راستای ارائه خدمات، صرف هزینه‌های خود تامین کننده درآمد یعنی شهرداری ‌می‌شد و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.