به گزارش ایرنا علیرضا جلیلی فر در پانزدهمین آیین تجلیل از دانشجویان استعداد درخشان و برگزیدگان المپیاد دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در محل تالار شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه اظهار داشت: پژوهش و آموزش با هم رشد می کند و فردی می تواند یک محقق توانمند باشد که به خوبی آموزش دیده باشد.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: المپیادهای دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری در 40 رشته برگزار شد که نسبت به سال تحصیلی پیش از آن 2 رشته اضافه شده است.
وی اضافه کرد: در آزمون های المپیادهای دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری 132 نفر در مقطع ارشد و 2 نفر در مقطع دکتری حائز رتبه های برتر شدند.
وی گفت: هدف از برگزاری المپیادهای دانشجویی شناسایی دانشجویان با استعداد و تقویت مهارت و توانمندی آن ها است.
وی ادامه داد: باید به مرحله ای در دانشگاه برسیم که تمام دانشجویان در پرورش استعدادها و مهارت های خود فعال باشند.
در ادامه این آیین مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: نیاز است که آیین نامه های جذب استعداد بر اساس بخشنامه های جدید انجام شود و شرایط را برای تقویت و مهارت آموزی دانشجویان توانمند فراهم کرد.
امیر محمد احدی گفت: تعامل بین دانشگاه و نخبگان باید 2 طرفه باشد و انتظار می رود که نخبگانی که وارد تحصیلات تکمیلی می شوند فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی بیشتری داشته باشند.
مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشجوی نخبه بودن تنها در درس خواندن با نمرات عالی خلاصه نمی شود، دانشجویان با استعداد باید توانایی انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشند.
در این آیین از تعدادی از دانشجویان برتر المپیادهای دانشجویی و استعدادهای درخشان تجلیل شدند.
گفتنی است 420 دانشجوی با استعداد درخشان و نخبه در مقاطع مختلف تحصیلی عضو گروه استعدادهای درخشان دانشگاه چمران اهواز هستند.
در سال تحصیلی جاری در 40 رشته المپیاد دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.