مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد امام خمینی در نظر دارد در ماه مبارک رمضان با پویش افطاری ساده نسبت به برگزاری مراسم افطا ی برای ۱۲۰ هزار نفر و توزیع ۴۰ هزار سبد کالا با کمک خیرین اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مرتضی موصلی پیش از ظهر دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، در نشست خبری که به مناسبت هفته اکرام ایتام برگزار شد، در خصوص فعالیت ها و برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان اظهار کرد:  ۱۵ لغایت ۲۱ ماه رمضان به نام هفته اطعام و اکرام ایتام نامگذاری شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین راهبرد های کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه بخش مردمی است و تلاش می کند سهم مردم در کاهش فقر و افزایش توانمندی نیازمندان را افزایش دهد.

موصلی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای تحقق هدف افزایش سهم مردم در توانمندسازی نیازمندان اقدام به ایجاد و ساماندهی ۶۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان کرده است و در نظر دارد تعداد این مراکز  در سال ۹۸ را به ۱۰۰ مرکز افزایش دهد.‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیرین حقیقی و حقوقی بهره گیری کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر نیکوکار با مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند که ۳۵ هزار نفر از این تعداد از حامیان طرح اکرام و محسنین، ۲۸۰ هزار نفر مشترکین صدقات، بیش از ۲ هزار نفر پرداخت کننده زکات و بیش از ۵ هزار نفر نیکوکار در مناسبت های مختلف است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم به لحاظ کمی و کیفی از ظرفیت ها و توانمندی های مستتر نیکوکاران استفاده کنیم.

موصلی با اشاره به اینکه مشارکت های مردمی در سال ۹۷ با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ مواجه بوده است، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر دارد بصورت ملی و استانی در خصوص اطعام و پویش افطاری ساده خانواده ها در ماه رمضان نسبت به افطاری ۱۲۰ هزار نفر اقدام کند و ۴۰ هزار سبد کالا با بهره گیری از خیرین و نیکوکاران تهیه و بین نیازمندان توزیع کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به توسعه طرح اطعام و اکرام ایتام و طرح محسنین در هفته دوم ماه رمضان، عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم زمینه جذب ۷ هزار حامی جدید برای سال ۹۸ را فراهم کنیم.

وی گفت: سال گذشته با همت حامیان مبلغی بیش از ۳۵ میلیارد تومان به ایتام و نیازمندان در این طرح های اکرام ایتام و محسنین کمک شده است.

موصلی ادامه داد: دبیرخانه شورای زکات استان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در هفته پایانی ماه رمضان و پس از اتمام این ماه با هماهنگی های لازم با ۳۰۰ مسجد و مصلی اقدام به دریافت زکات فطره روزه داران و توزیع میان نیازمندان می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه مهمترین هدف کمیته امداد در جهت تحقق اهداف خود توجه به توانمند سازی خانواده های نیازمند است، تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در زمینه زکات فطره طی سال گذشته ۴/۵ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس شورای زکات استان خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرها، رؤسای زکات و کمیته امداد دبیرخانه این شورا است.

موصلی با اشاره به سیلاب فروردین ماه سال جاری خوزستان، تصریح کرد: پس از بروز سیل در استان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال به حساب استان خوزستان واریز کرد که بلافاصله به حساب خانوارهای مددجویان واریز شد.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۳۰۰ خانواده جدید در قالب تبصره ۱۴ و در جریان سیل به کمیته امداد امام خمینی(ره) ارجاع داده شد که تحت پوشش قرار گرفتند.

موصلی از تسهیلات کارگشایی ۲۰۰ میلیارد ریالی بدون سود و کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۴ هزار خانواده متاثر از سیل در حال پرداخت است که سهم خوزستان در این تسهیلات بیش از سایر استانها بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه کلیه مددجویان استان با تدبیر این کمیته از سال گذشته تحت پوشش بیمه حوادث درآمده بودند، تاکید کرد: خانواده های تحت پوشش متاثر از سیل علاوه بر کمک های کمیته امداد، مبلغی نیز از محل ظرفیت بیمه حوادث، پس از طی مراحل قانونی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی اصلی احداث و تعمیر منازل آسیب دیده از سیل است، گفت: نزدیک به ۷۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل تحت پوشش کمیته امداد نیاز به احداث کامل و ۱۵۰۰ خانوار نیازمند تعمیر منازل خود هستند که پس از تایید بنیاد مسکن به سرعت کار احداث را آغاز کرده و با کمک خیرین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

موصلی از تامین بسته کالاهای اساسی از محل اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود: بخشی از نیاز های مددجویان که در این بسته دیده نشده به وسیله کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و تکمیل شده و میان مددجویان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اظهار کرد: در حال حا ۱۴۷ هزار خانوار در اسنان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۱۰۸ هزار خانوار مستمری دریافت میکنند و مابقی خدماتی را بصورت های مختلف دریافت میکنند.

وی افزود: میزان مستمری خانواده ها در سال ۹۷ در بخش کمک معیشت با تصویب و ابلاغ مجلس شورای اسلامی برای خانواده ۱ نفره مبلغ ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار ۲ نفره مبلغ ۲۷۵ هزار و ۵۰۰، خانوار ۳ نفره مبلغ ۳۶۰ هزار تومان، خانوار ۴ نفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و خانوار ۵ نفره ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است

موصلی با اشاره به اینکه بودجه کلی کمیته امداد در سال ۹۸ با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته مواجه بوده است، تصریح کرد: میزان ماهیانه مستمری بگیران در سال ۹۸ نیز با ۱۴ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در سرفصل های مختلف کمیته امداد به مددجویان وام بلاعوض پرداخت شده است، گفت: ۴۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه بدون سود و کارمزد نیز به ۱۳ هزار نفر اعطا شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۸۳۵ فرصت شغلی در سطح استان خوزستان ایجاد کرده ایم، افزود: مبالغ تخصیص یافته تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۷ مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان و برای سال ۹۸ برنامه ریزی ایجاد ۹ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی  را داریم و منابع اعتباری پیش بینی شده نیز  ۲۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ضمن اشاره به اینکه کمیته امداد خوزستان یکی از استان هایی است که ۱۰۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان را جذب کرده است، بیان کرد: حتی برخی از بانک ها مانده حساب سال ۹۶ را در سال گذشته پرداخت کردند.

موصلی ادامه داد: تفاوتی که در الگوی اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ایجاد شده است، تغییر الگوی نوین راه بری شغلی از کارشناس محور به کار آفرین محور است همچنین راه اندازی کانون خیرین کار آفرین را نیز در دستور کار داریم.

وی در خصوص توسعه طرح های دانش بنیان گفت: تعدادی از شرکت ها و صنایع با همکاری کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان حمایت های خود را انجام می دهند‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: بیش از ۱۵ هزار یتیم در استان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

موصلی با اشاره به کمک های مردم از سر تا سر کشور به کمیته امداد امام خمینی جهت ارسال به مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۲۱ کامیون بسته های بهداشتی، غذایی و کالاهای اساسی از سایر استانها به کمیته امداد تحویل داده شده که با هماهنگی ستاد بحران استان در حال توزیع است، همچنین در صدد هستیم حدود ۵۰۰ کولر برای سیل زدگان تهیه کنیم.

وی در خصوص کمک های مردم خوزستان به سیل زدگان تصریح کرد: کمک های مردم استان ۱۴ میلیارد تومان اعلام شده که ۱ میلیارد و ۳۰۰ تومان آن نقد و بقیه بصورت کالا بوده است.

موصلی با تاکید این نکته که حتی ۱ ریال از عنایات مردم خوزستان به کمیته امداد امام خمینی(ره) از استان خوزستان خارج نمی شود، گفت: کمک های مردمی هر شهر در همان شهر مورد استفاده قرار میگیرد و حتی به مرکز استان نیز ارسال نمی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در خصوص فعالیت های این کمیته در زمینه مسکن در جهت توانمند سازی خانواده ها عنوان کرد: کمیته امداد خوزستان تا کنون ۴۳۰۱ فعالیت در حوزه مسکن داشته که شامل، ۱۲۴۷ واحد احداث، ۲۰۵۷ واحد تعمیرات  و ۷۲۷ مورد نیز احداث فضای بهداشتی داشته است.

وی افزود: کمیته امداد در جهت ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش خود با سازمان ها و ارگان های زیادی تعامل دارد، ولی نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه بسیار پررنگ تر بوده در ۹۵ تا ۹۶ طی کار مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نزدیک به ۴۰۵ واحد مشترک احداث شده و سال گذشته نیز تفاهم نامه احداث ۲۱۰ واحد جدید در دستور کار قرار گرفت.

موصلی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم برای تمامی خانواده هتی ایتام فاقد مسکن در روستا ها و شهر ها مسکن تهیه کنیم که اگر این مهم انجام شود اقدام بزرگی صورت خواهد گرفت.

راه های مشارکت مردم :

ارسال پیامک به  ۳۰۰۰۳۳۳۳ (اپلیکیشن سنا و سکه )

تماس با تلفن گویا: ۰۹۶۸۸۷۷

تماس از طریق کد دستوری# ۸۸۷۷۰۶۱*

واریز وجه نقد به شماره حساب

۶۰۳۷ ۹۹۱۸ ۹۹۹۴ ۰۵۷۵ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمک های امانی ۰۱۰۵۳۷۳۲۴۲۰۰۱ .

WhatsApp Image 2019-05-20 at 3.56.30 AM(2)

WhatsApp Image 2019-05-20 at 3.56.30 AM(1)

WhatsApp Image 2019-05-20 at 3.56.30 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.