به گزارش ایرنا فاضل عبیات روز یکشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در سرسرای جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: برخی از این روستاها بر اساس طرح هادی مصوب بازسازی می شوند.
وی ادامه داد: در جایی که با مشکل جدی و غیرقابل حل رو به رو شویم ناچار هستیم که روستا را به محل دیگری منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه اولویت نخست رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و سپس جبران خسارت ها است، افزود: پس از آن می توان گفت بازسازی زیرساخت های زیربنایی به شکل جدی تر آغاز می شود.
معاون عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: بحث ترمیم سیل بندها از جمله اقداماتی است که باید به آن پرداخته و مورد توجه قرار بگیرد.
عبیات همچنین به طرح جامع کنترل سیلاب در خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح مناطقی که نیاز به تقویت و یا افزایش ارتفاع سیل بندها دارند در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار می گیرد که علاوه بر این در مناطقی که نیاز باشد سیل بند جدید احداث خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: پخش سیلاب از طریق کانال های سیل بَر از دیگر موضوعاتی است که در این طرح به آن پرداخته شده تا کنترل سیلاب در خوزستان در یک سیستم کارآمد عمل کند.

** 6 هزار و 800 فقره وام کم بهره برای سیل زدگان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز از تعیین 6 هزار و 800 فقره وام کم بهره ویژه سیل زدگان این استان خبر داد و گفت: در مناطق روستایی 400 میلیون ریال و در مناطق شهری این تسهیلات 500 میلیون ریال با نرخ چهار و پنج درصد پرداخت می شود.
امید حاجتی افزود: تاکنون بیش از 153 هزار میلیارد ریال خسارت به مردم و بخش های زیربنایی خوزستان برآورد شده که از این میزان 58 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش زیربنایی استان است.
بر اساس این گزارش، طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست، باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
بر اساس این گزارش، هفته گذشته عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر آغاز شد.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.