سرهنگ منصور جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:خوردوهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش به محض مشاهده، توقیف و روانه توقفگاه شده و نمره منفی درکارنامه راننده درج می شود.
وی گفت:برخی رانندگان برای اینکه تخلف آنها توسط دوربین ها ثبت نشود اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو خود می کنند که در صورت مشاهده به صورت جدی با آنها برخورد می شود.
وی ادامه داد: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه، برای متخلف از 6 ماه تا یک سال حبس در پی دارد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: صاحبان برخی خودروها با وجود تذکرات فراوان باز هم اقدام به سگ گردانی می کنند که در صورت مشاهده با این رانندگان برخورد قانونی می شود.
وی افزود: خودورهای دارای شیشه دودی نیز با توجه به تذکرات گذشته در صورت مشاهده توقیف می شوند اما برای افرادی که دارای مشکلات پوستی بوده و نسخه پزشکی دارند استفاده از شیشه دودی تا 30 درصد مانعی ندارد.
سرهنگ جمشیدی ادامه داد: با توجه به تلاش پلیس و رعایت مقررات توسط شهروندان، سال به سال با کاهش تصادفات و تلفات انسانی همراه بوده ایم که امید است این روند تداوم یابد.
وی همچنین در زمینه کنترل ترافیک در سطح کلانهشر اهواز در روزهای اخیر بیان کرد:با توجه به اصلاحاتی که در زمینه ترافیک میدان پنج نخل و مسیر شرق به غرب اهواز صورت گرفته، ترافیک سنگینی را دراهواز شاهد نبوده و رفته رفته این ترافیک ها روان تر می شود.
وی گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی در تمامی نقاط پر تردد اهواز حضوری فعال داشته و در مناطقی که به دلیل پروژه های عمرانی با ترافیک همراه است ، استقرار ماموران بیشتر بوده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: مقرارات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامت شهروندان بوده و برخورد پلیس تنها برای حفظ سلامت رانندگان و سرنشینان است.
وی گفت:نیاز است که تفکر و نگرش مردم برای استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی تغییر کند و کمتر از خودرو شخصی استفاده شود.
وی ادامه داد: استفاده کمتر از خودرو شخصی در کاهش ترافیک و سوانح جاده ای و همچنین کاهش هزینه زندگی مردم تاثیرگذار بوده و آلودگی زیست محیطی را نیز به حداقل می رساند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.