یعقوب کرمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شنا در رودخانه های دز وکرخه و کانال های آبیاری با فرارسیدن فصل گرما افزایش می یابد که همواره بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی شناگران و شنا در نقاط ممنوعه، حوادث تلخی رقم می خورد.
وی اظهار داشت: معمولا پس از هر حادثه از شرکت بهره برداری شمال خوزستان تقاضای بستن دریچه های سد تنظیمی دز می شود که بدلیل ملاحظات اخلاقی و کاهش آلام خانواده های مصیبت دیده بارها این کار برای کشف پیکر فرد غرق شده انجام می شود.
کرمی انجام تغییرات در میزان گشودگی دریچه های سد تنظیمی دز را موجب اختلال در تامین و توزیع آب زمین های کشاورزی منطقه عنوان کرد و افزود: مخزن سدهای تنظیمی ظرفیت محدودی دارد و و امکان ذخیره آب به مدت طولانی وجود ندارد لذا بازو بستن های مکرر به خصوص در فصل نیاز آبی محصولات کشاورزی، به مزارع منطقه آسیب می رساند.
وی تاکید کرد: برخی افراد تصور می کنند کانال آبیاری می تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانالها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.
کرمی با بیان اینکه شیب بدنه کانال ها خروج شناگران را مشکل و احتمال خطرغرق شدن را بیشتر می کند، افزود: بدلیل سرعت زیاد آب و وجود رسوبات در بستر برخی کانالها در صورت بروز مشکل برای شناگران، خروج از کانال آسان نیست و نجات فرد به سختی انجام می شود.
وی از همه خانواده ها و مسافران خواست در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه شنا نکنند و برای شنا کردن به هیچ وجه ازمحدوده تاسیسات سد تنظیمی دز، سد تنظیمی کرخه و کانال های آبیاری استفاده نکنند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
شنا در کانالهای آبیاری و نقاط حادثه خیز رودخانه دز در سالهای اخیر خسارت های جانی بسیاری برجا گذاشته است.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.