فرماندار اهواز گفت: برای بازسازی بخش های آسیب دیده شهر اهواز حضور جدی دستگاه های اجرایی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جمال عالمی نیسی صبح یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان های سیل زده با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، اظهار کرد: در برآوردهای اولیه و براساس اخذ اطلاعات از سازمان های اجرایی شهری و روستایی میزان خسارت های وارد شده به استان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشتر این خسارت ها در قسمت زیرساخت ها، فاضلاب های شهری اهواز و راه های ارتباطی در بخش روستایی بوده است.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه اهواز در آن واحد با سیلاب ۳ رودخانه دز، کرخه و کارون درگیر بوده است، تصریح کرد: با وجود تلاش های زیاد آسیب های قابل توجهی به بخش های مسکونی و زیر ساخت های روستایی وارد شد.

وی ادامه داد: ۲۴۰۰ واحد مسکونی در اهواز دچار آسیب شدند که از این تعداد ۸۰۰ واحد شهری و ۱۶۰۰ واحد آن روستایی است که ۳۷۰ واحد آن در روستا و ۳۰ واحد مسکونی در شهر اهواز احداثی و ۱۳۲۰ واحد در روستا و ۷۷۰ واحد در اهواز تعمیراتی است.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شده و ۴۰۰ واحد کمک های بلاعوض خود را دریافت کرده اند و برای دریافت وام خود به بانک ها معرفی شده اند.

عالمی نیسی عنوان کرد: از دولت انتظار داریم در بازسازی زیرساخت ها به ویژه در مناطق روستایی تاکید و تعجیل کند؛ چرا که روستائیان در اثر سیل قوت لایموت خود را از دست داده و نیاز به توجه ویژه به بخش های کشاورزی، راه های ارتباطی و واحدهای مسکونی خود دارند.

وی تاکید کرد: حضور جدی دستگاه های اجرایی در بازسازی خسارت های شهر اهواز از جمله نشست و شکستگی های فاضلاب که بیشترین تأثیر را در معابر و سایر نقاط شهر داشته است، ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.