رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: یکی از معضلاتی که امروزه جمعیتی از کشور مارا دچار مشکل ساخته است فشار خون بالاست که با طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا میتوان در شناسایی و کنترل و درمان این بیماری اقدانات لازم را انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ایرج نظری عصر امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، در نشست خبری بررسی کمی و کیفی خدمات دهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جریان سیل اخیر و بسیج کنترل فشار خون، اظهار کرد: همه واحدهای دانشگاه از ابتدای شروع سیل در استان خوزستان علیرغم حضور کارکنان در تعطیلات نوروزی وارد کارزار شد و با لغو کلیه مرخصی ها با حضور همه افراد اقدامات بهداشتی و درمانی خود را آغاز کرد.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای امدادی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، توانستند در زمان لازم خدمات مورد نیاز را ارائه داده و در جهت جلوگیری از عوارض ناشی از سیل و اسکان های موقت و آلودگی هایی که در محیط و فضای مختلف ایجاد می شود فعالیت هایی مورد نیاز را انجام‌ دهند و این اقدامات سبب شد که امروز ما با بیماری های جمعیتی مواجه نباشیم و با کمک مردم و سازمان های مختلف که موظف به فعالیت در بخش سلامت هستند، کنترل خوبی در این امور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، تصریح کرد: یکی از معضلاتی که امروز برای جمعیتی از کشور مشکلات متعددی ایجاد کرده فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن است.

وی ادامه داد: سالانه عده ای از مردم به بیماری فشار خون مبتلا می شوند که اگر کنترل و درمان شود، قطعا بسیاری از بیماری های وابسته به فشار خون حادث نخواهند شد و بالطبع صرف منابع مالی زیادی نیز به همراه نخواهد داشت و هزینه ها در بخش اقتصاد سلامت خانوار کنترل خواهد شد.

نظری با اشاره به نقش رسانه ها در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، بیان کرد: رسانه ها همراهان و همکاران ما در این زمینه هستند تا بتوانیم افرادی که بیماری فشار خون دارند، ولی شناسایی نشده اند را شناسایی کرده و اقدامات درمانی به موقع را انجام دهیم؛ همچنین اطلاعات و آگاهی های مورد نیاز را به مردم منتقل کرده تا با تشخیص عوامل ایجاد فشار خون بالا مواردی که قابل کنترل و درمان هستند را شناسایی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه در خصوص پویش ملی بهار همدلی توضیح داد: بسیاری از هموطنان ما در جریان سیل محل اسکان خود را از  ست داده اند، هدف این پویش جمع آوری منابع مالی با ارائه شماره حساب  ۲۶۹۳۶۸۰۲۴، شماره شبا IR۰۸۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۲۶۹۳۶۸۰۲۴ و شماره کارت ۵۸۹۴-۶۳۱۱۱-۱۳۱۳-۳۸۸۸ (پویشملیبهار_همدلی) برای بازسازی منازل متأثر از سیل با همکاری کمیته امداد امام خمینی( ره) در سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: اگر چه ابتکار این طرح از طرف دانشجویان بوده است، اما این پویش تنها مختص دانشگاه ها نیست و همه سازمانها و ارگانها می توانند در این اقدام همکاری کنند.

WhatsApp Image 2019-05-18 at 11.40.50 AM(1)

WhatsApp Image 2019-05-18 at 11.40.50 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.