غلامعباس بهرامی نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش پنج دهم درصدی تلفات در جاده های استان در سال 97، اظهار داشت: این درحالی است که میزان تلفات در کل کشور 2.8 درصد رشد داشته است.
دبیر شورای ایمنی راه های استان یادآور شد: از بین 848 کشته در تلفات جاده ای استان 38 نفر در راه های اختصاصی استان که عمدتا مربوط به وزارت نفت هستند و 20 نفر دیگر نیز در راههای مرزی فوت شدند.
وی با مقایسه تلفات جاده ای سال گذشته نسبت به میزان تردد و طول جاده های استان، بیان داشت: به ازای هر یکهزار کیلومتر راه آسفالته 41 نفر و به ازای هر یک میلیون تردد وسیله نقلیه 2.6 دهم نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند.

*35 تصادف در یک میلیون تردد وسیله نقلیه
به گفته بهرامی نیا در تردد هر یک میلیون وسیله نقلیه 35 مورد تصادف در راه های استان رخ داده است.
عضو شورای اداری استان یادآورشد: 45 درصد تلفات استان خوزستان در محل حادثه بوده و 43 درصد دیگر در بیمارستان ها به ثبت رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بررسی ها نشان می دهند که روزانه بیش از 607 هزار خودرو در جاده های خوزستان تردد می کنند.
وی همچنین در خصوص جایگاه خوزستان در آمار تلفات جاده ای بیان داشت: بدون درنظر گرفتن میزان ترددها و طول راه های استان می توان گفت که خوزستان در تعداد تلفات جایگاه هفتم کشور را دارد.
بهرامی نیا خاطرنشان کرد: با این وجود تلفات جاده ای استان نسبت به طول و میزان ترددها به ترتیب جایگاه 27 و 22 کشور را دارد.
دبیر شورای ایمنی راه های استان افزود: معمولا طول راه ها به عنوان یکی از شاخص ها در تعیین جایگاه استانهای کشور در تلفات جاده ای محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در هر ساعت 25 هزار وسیله نقلیه در سطح جاده های استان تردد دارند، گفت: در طول شبانه روز 18 درصد ترددها مربوط به خودروهای سنگین است و مابقی مربوط به دیگر وسایل نقلیه انجام می شود.
بر اساس این گزارش، 6.1 درصد از راه های برون شهری 6.7 از راه های شریانی و ترانزیتی و هفت درصد از راه های روستایی کل کشور در استان خوزستان قراردارد.
خوزستان ششمین استان کشور در طول راه های برون شهری(بدون راه های روستایی) و هفتمین استان کشور در میزان طول راه های شریانی و ترانزیتی کشور است.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.