عبدالهاشم حسن نیا شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار داشت : سیل اخیر کشور موجب خرابی 14 هزار کیلومتر از راه ها و حدود سه هزار متر از پل های کشور شد که بیشترین خسارت ها در استان های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و کرمانشاه است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه هنوز اعتباری برای جبران خسارت ها اختصاص داده نشده است، اظهار داشت : گزارش خسارت سیل به ستاد بحران و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اختصاص یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات خود برای ترمیم بخشی از جاده ها و ساخت پل های موقت و فلزی آغاز کرده است.
حسن نیا بیان کرد: معتقد هستیم باید هرچه سریع تر اعتبارات تا پیش از آغاز فصل سرما تخصیص پیدا کند و کار ساخت و ترمیم پل ها و جاده ها به صورت اصولی انجام شود زیرا در صورت وقوع مجدد سیل، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.
وی افزود : کار ترمیم جاده های خوزستان که عمدتا ترانزیتی هستند و اقتصاد کشور به تردد در این جاده ها بستگی دارد در اسرع وقت آغاز خواهد شد ، کار ترمیم جاده مسدود شده بستان به چذابه نیز بدون تردید پیش از اربعین حسینی آغاز خواهد شد .
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جریان سفر خود از سیستم جابجایی کالا در بندر امام خمینی(ره) و جاده های استان بازدید کرد .
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 جاده ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه دارد.
7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.