به گزارش ایرنا آیت الله حیدری پنجشنبه شب در سومین یادواره شهدای سعد و مراسم چهلم شهید علی سعد شهید مدافع حرم دزفول در مقابل حسینیه علامه سعد شهر امام (ره) افزود: تحریم ها به کوری چشم استکبار و صهیونیسم بین الملل مقدمه ای برای جهش اقتصادی ایران شدند و ملت ما امروز در جهان سربلند و سرفراز است.
وی با بیان اینکه مردم ایران از تهدیدهای آمریکا هیچ ترسی ندارند، گفت: ملت ایران در لبیک گویی به ندای امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای سر از پا نشناختند و فرهنگ شهادت را به نقاط مختلف دنیا صادر کردند.
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری شهادت در مکتب اسلام را شرف و کرامت دانست و افزود: اهل بیت(ع) کرامت های فروانی دارند که یکی از آنها شهادت است.
وی با بیان اینکه قرآن، شهدا را زندگان و شهادت را حیات طیبه می داند، گفت: خانواده شهدا بهتر از هر کس زنده بودن شهدا را احساس می کنند.
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری افزود: از بین مومنان، مردانی هستند که به وعده و پیمان خود با خداوند متعال وفا کردند و راه شهادت در پیش گرفتند.
وی با بیان اینکه شهادت نعمت و بشارتی الهی است که باید شکر آن را به جا آورد، ادامه داد: شیعیان درس شهادت را از اهل بیت(ع) گرفته اند.
آیت الله حیدری با گرامیداشت سومین یادواره شهدای خاندان سعد و چهلمین روز خاکسپاری شهید علی سعد فرمانده و سردار مدافع حرم افزود: یادواره شهدا مردم را با فرهنگ شهادت آشنا می کند.
وی ادامه داد: شهادت و فداکاری شهدای خاندان سعد نسبت به اسلام، انقلاب و نظام در لبیک گویی به ندای امام(ره) و خلف صالح او مقام معظم رهبری ستودنی است.

** خاندان سعد در راه شهادت پیشتاز هستند
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری شهادت طلبی خاندان سعد را ستود و گفت: این خاندان فضائل عجیبی از خود بروز داده و همواره در راه شهادت پیشتاز بوده اند.
وی افزود: مرحوم علامه سعد پدر خاندان سعد با فراگرفتن درس فضیلت از مکتب اهل بیت(ع) الگوی خاندان خود شد و فرزندانش را به میدان می فرستاد و به شهادت آنها افتخار می کرد.
آیت الله حیدری ولایتمداری، انقلابی گری، بصیرت دینی و سیاسی و مردم داری را از ویژگی های خاندان سعد برشمرد و اظهار داشت: قبل از رحلت علامه سعد سه نفر و بعد از رحلت او علی و عادل راه آنها را ادامه دادند و به شهادت رسیدند.
وی افزود: فرزندان علامه سعد وقتی متوجه شدند حرم حضرت زینب(س) در مقابل تکفیری ها قرار گرفته است مانند هزاران شهید ایران اسلامی کمر همت بستند و برای دفاع از حرم شتافتند.
وی با بیان اینکه خاندان سعد باید به عنوان خاندان پیشتاز شهادت معرفی شوند، گفت: این خاندان در کمال بی توقعی و خلوص در راه خداوند متعال گام برداشتند و شایسته تکریم هستند.

** مردم شهر امام(ره) ولایتمداری خود را ثابت کرده اند
امام جمعه شهر امام(ره) دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی سعد گفت: مردم شهر امام و بخش مرکزی دزفول ولایتمداری خود را ثابت کرده اند و همواره در مواقع نیاز در عرصه حضور داشته اند.
حجت الاسلام احمد فیض الاسلام افزود: مردم این منطقه مطالباتی دارند لذا مسئولان باید نگاه ویژه ای به این منطقه به ویژه جوانان آن داشته باشند.
وی اظهار داشت: جوانان این بخش همواره خالصانه عمل کرده اند و در خط رهبری و انقلاب بوده اند.
پیکر شهید علی سعد که دی ماه 1394 از طریق سپاه قدس به مناطق عملیاتی سوریه اعزام شده و در تاریخ پنجم بهمن ماه همان سال در خانطومان به شهادت رسیده بود اخیرا شناسایی و به وطن بازگشت.
پیکر این شهید والامقام روز دوشنبه 26 فروردین امسال بر روی دستان عاشقان اهل بیت(ع) تشییع و در گلزار اسحاق ابراهیم(ع) به خاک سپرده شد.
شهید علی سعد پنجمین شهید خانواده سعد و هشتمین شهید مدافع حرم دزفول است.
عبدالحسین سعادت خواه، عارف کاید خورده، سید مجتبی ابوالقاسمی، امیر علی هیودی، علی حاجیوند قیاسی، محمد زلقی و عادل سعد دیگر شهدای مدافع حرم شهرستان دزفول هستند.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.