رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: جابجایی روستاهای سیل زده این استان امکان پذیر نیست.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش اظهار داشت: به طور کلی با جابجایی روستا‌ها مخالفیم چرا که براساس مقررات و در نظر گرفتن پیامد‌های اجتماعی و سیاسی این کار امکان پذیر نیست.
 
وی در ادامه بر روش ایمن سازی منازل و اجرای طرح‌های ایمن سازی تاکید کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان فرمول این طرح‌ها و چگونگی اجرای آنها را در دست دارد.
 
تابش یادآور شد: بسیاری از مقررات ملی ساختمان سازی تا قبل از زلزله بم به صورت توصیه‌ای بود، اما پس از زلزله بم بسیاری از مقررات را الزامی کردند و بار سنگینی بر دوش ساختمان سازی گذاشتند که از آن نتیجه‌ای هم نگرفتند لذا با قوانین توصیه‌ای می‌توان روستا‌ها را ایمن سازی کرد و آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و ساختمان‌ها را با مشخصات لازم بسازیم.
 
تابش اولویت بازسازی را در حوزه واحد‌های تعمیری عنوان کرد و گفت: به استناد قانون برای تعمیر هیچگونه مشکلی نداریم و می‌توانیم هر خانه‌ای که نیاز به تعمیر دارد را در محل خودش بازسازی و تعمیر کنیم.
 
وی افزود: برای تعمیر منازل آسیب‌دیده از سیل نیاز به هیچگونه پروانه جدید نیست و از مردم نیز عوارضی دریافت نمی‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده است برای تعمیرات ۱۵۰ میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ داده شوند و نظارت نیز صورت گیرد کار با سرعت پیش می‌رود.
 
تابش با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند، خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.
 
عملیات اجرایی بازسازی واحد‌ها مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان روز چهارشنبه به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر و با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
 
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه‌ای این رودخانه‌ها جاری شد.

بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.